یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

 پرده‌های کثیف و غبار گرفته هر چند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند. گاهی نیز نوع دوخت پرده ها باعث می شود که میکروب ها در قسمت های خاصی از پرده ها لانه گزینی کنند که باید هنگام شست و شو به این قسمت ها توجه ویژه ای کنید. مثلا پرده هایی که به صورت پلیسه دوخته می شوند، زیر لایه های چنین آنها معمولا محل اجتماع میکروب هاست.

فواصل زمانی شستشوی پرده بستگی به آلودگی محیط دارد. در شهرهای آلوده به دود باید مرتب و به فاصله زمانی کم پرده را شست. چرا که اگر فواصل زمانی شستشو زیاد شود حتی پس از شستشو نیز پرده کدر می شود. بنابراین نباید گذاشت که پرده زیاد کثیف شده و بعد آن را شست. برای شستشوی پرده باید جنس و رنگ آن را در نظر گرفت.

 

خدمات پرده‌شویی پرده تور

پرده های تور به مرور زمان و در اثر چندین بار شستشو ممکن است آهار خود را از دست داده و بی حالت شوند که برای آهار دادن مجدد آن ها میتوان یک لیوان نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کرده و آن را کمی گرم کرده تا لعاب دهد. سپس آن را در لگن آب سرد حل کرده و تور شسته شده را به مدت نیم ساعت در آن خیس داد سپس آن را آویزان کرد تا خشک شود.

شستشوی پرده های پارچه ای
بعضی از پارچه های پرده ای در اثر شستشو با آب خراب و بی حالت می شوند. بنابراین این گونه پرده ها را باید به صورت خشکشویی شست. مانند انواع پارچه های مخمل، ساتن و ابریشم.

بعد از شستشوی پرده باید آن را اتو کرد. بعضی از پارچه های پرده ای را اگر به صورت مرطوب آویزان کنیم چروک آن از بین رفته و دیگر نیازی به اتو کردن نیست.

درجه حرارت اتو باید با جنس پارچه هماهنگ باشد. برای اتو کردن پارچه های نایلونی باید درجه حرارت کمتر و برای اتو کردن پارچه های نخی و کتانی از درجه حرارت بیشتر اتو استفاده کرد.

شتسشوی پرده های پلیسه
برای تمیز کردن این پرده ها باید از اسفنج مرطوب شده با آب و محلول شست و شو استفاده کنید. به این صورت که اسفنج را به همه قسمت های پرده بکشید تا کاملا تمیز شود.

استفاده از این شیوه شما را از سپردن پرده به خشکشویی و پرداخت هزینه اضافه بی نیاز می کند. چوب پرده ها نیز جایگاه خوبی برای اجتماع میکروب ها به شمار می روند.

عمده ترین دلیلی که سبب می شود تا شما نسبت به شستن پرده با ماشین لباسشویی اقدام نمایید دوده گرفتن آن و همچنین نشستن گرد و خاک به مرور زمان بر روی آن می باشد. با توجه به اینکه تهران جز آلوده ترین شهر های ایران می باشد دوده اصلی ترین دلیل شستن پرده با ماشین لباسشویی در این شهر می باشد از این رو امروز تصمیم داریم تا در رابطه با نکات شستن پرده با ماشین لباسشویی با به شما توضیحاتی دهیم تا بتوانید به خوبی با استفاده از ماشین لباسشویی که در منزل دارید نسبت به شستن پرده های خود اقدام نمایید پس پیشنهاد میکنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

طریقه شستن پرده با ماشین لباس شویی

برای اینکه بتوانید پرده های منزل خود را به خوبی شست و شو نمایید می بایست ابتدا آنها را از چوب پرده جدا نمایید. در بالای پرده ها فضا های مخصوصی به نام نوار پرده در نظر گرفته شده است که به کمک گیره های پرده به چوب پرده متصل می شوند و باعث می شوند تا پرده شما در حالت ایستاده زیبا، یک دست و منظم دیده شود. پس از اینکه پرده را از چوب پرده جدا نمودید لازم است تا گیره های پرده را از آن جدا نمایید زیرا متصل بودن این گیره ها به پرده و شستن آن با ماشین لباسشویی ممکن است به خود پرده و یا ماشین لباسشویی شما آسیب بزند.

 

نکته هایی در رابطه با شستن پرده با ماشین لباس شویی

نکته اول در رابطه با شستن پرده با ماشین لباس شویی آن است که ابتدا می بایست نسبت به جدا سازی پرده ها با توجه به جنس آنها اقدام نمود. پس از آن می بایست تا پرده ها را گرد گیری نمود، این کار را با چند بار تکان دادن پرده ها در فضای بازی مانند بالکن می توانید به راحتی انجام دهید.

نکته دومی که میتوان به آن اشاره نمود این است که می بایست سرب پایین پرده ها را قبل از اینکه اقدام به شستن آنها به کمک لباس شویی نمایید از پایین آنها خارج نمایید زیرا در صورت عدم انجام این کار علاوه بر سنگین شدن پرده می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب جدی وارد نماید.

سومین نکته در رابطه با شستن پرده با ماشین لباس شویی آن است که بهتر است تا قبل از اینکه پرده ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید یک الی دو ساعت آنها را درون تشت آّب و یا آب و صابون خیسانده تا گرد و خاکی که بر روی آنها مانده است از بین برود توجه داشته باشید که این نکته را میتوان اصلی ترین نکته در شستن پرده با ماشین لباس شویی دانست زیرا در صورتی که این گرد و غبار ها بر روی پرده شما باقی بماند و به همین صورت به درون ماشین لباس شویی منتقل شوند در انتها پرده های شما تیره رنگ شده و در نتیجه شست و شوی با کیفیتی بر روی پرده های شما انجام نمی شود.

در صورتی که پرده های سفید شما بیش از حد تصور دوده گرفته اند و به راحتی تمیز نمی شوند می توانید در تشت آب خود به جای پودر صابون از پودر جوش شیرینی استفاده نمایید ونتیجه آنرا ببینید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از وایتکس در شست و شوی پرده ها باعث پوسیدن آن ها می شود به همین دلیل بیشتر توصیه می شود که برای شست و شوی پرده از پودر صابون و یا جوش شیرین استفاده نمایید.

در مرحله ی بعد می توانید پرده ها را به صورت تفکیک شده بر اساس جنس پارچه ی آنها به درون ماشین لباسشویی انداخته و با آب سرد و پودر لباسشویی آنها را شست و شو نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از آب داغ برای شستن پرده ها موجب چروکیده شدن آنها می شود.

اصلی ترین نکته در هنگام شستن پرده با ماشین لباسشویی این است که بلافاصله پس از اتمام کار ماشین لباسشویی نسبت به خارج نمودن پرده و وصل نمودن آنها به صورت اولیه بر روی چوب پرده می باشد. این کار سبب می شود تا پرده فرم سابق خود را از دست نداده ، چروکیده نشود و به همین دلیل نیازی به اتو شدن نداشته باشد. همچنین تابش نور خورشید به پرده باعث روشن و درخشان تر شدن آن می شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشیم شما را در شستن پرده با ماشین لباس شویی خود یاری نموده باشیم.

این قسمت ها را نیز با اسفنج یا برس مرطوب تمیز کنید. یکی دیگر از راه های تمیز کردن این نوع پرده ها، استفاده از جاروبرقی ویژه تمیز کردن مبل و رختخواب است.

به این وسیله به کار خود نیز سرعت می دهید. پرده را درحالی که آویزان است جارو کنید تا همه گرد و خاک آن گرفته شود. یادتان باشد که بهترین خشکشویی پرده معتبر را در پرده ها را برای شستن در آب فرو نبرید زیرا همه زیبایی چین و واچین آنها به هم می خورد و زیبایی خود را از دست می دهند.

پرده های چوبی
تمیز کردن پرده های چوبی را باید با احتیاط ویژه ای انجام دهید. در مصرف آب برای تمیز کردن این پرده ها باید کاملا خسیس باشید.
زیرا آب به چوب آسیب جدی می زند و پرده ها را از بین می برد. با برس نرم و با آب خیلی کم، سطح این پرده ها را تمیز کنید و آنگاه بگذارید زیر نور آفتاب کاملا خشک شوند. شست و شوی این پرده ها را خیلی کش ندهید چون که رنگ براق آنها با زیاده روی در تمیز کردن، از بین می رود.

پرده های آلومینیومی
استفاده از اسپری تمیز کننده برای این پرده ها راهکار مفیدی به حساب می آید از صابون و دیگر مواد شوینده نیز می توانید استفاده کنید.
همه قسمت های پرده را با استفاده از مواد شوینده اسپری کنید. سپس با یک دستمال تمیز سطح پرده را کاملا پاک کنید.
بعد از چند دقیقه دوباره همین عمل را انجام دهید تا هیچ لکه ای روی پرده نماند. با اسکاچ ها و برس های زبر، این پرده ها را تمیز نکنید زیرا خش دار می شوند و نمای ظاهری آنها از بین می رود و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر در قسمت هایی لکه های سمج وجود دارد که به راحتی پاک نمی شوند، می توانید در آن قسمت ها مقداری کرم اصلاح بکشید و بعد با یک برس نرم آن را تمیز کنید.

بدین ترتیب که پس از شستشوی پرده مقدار معینی از محلول سفیدکننده را همراه با آب در داخل ظرفی که بهتر است از جنس پلاستیک باشد ریخته و پرده به مدت نیم ساعت در آن خیس داد و سپس آبکشی کرد. لازم به تذکر است که مواد سفیدکننده برای الیاف پارچه نیز بسیار مضر بوده و آن ها را کم دوام می کند. برای خوشبو شدن پرده ها از نرم‌کننده لباس استفاده کنید. پس از آبکشی باید پرده را به طور منظم روی طناب پهن کرد تا خشک شود.

توصیه های کلی برای شستشوی پرده
• در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی‌های مختلف بهتر است آن را عوض کنید.

یکی از کار هایی که بسیاری از بانوان به صورت دوره ای و مخصوصا در نزدیکی عید نوروز آنرا با حساسیت بالایی انجام میدهند شستن پرده با ماشین لباسشویی می باشد. پرده طبیعتا یکی از لوازمی است که علاوه بر زیبایی محیط درونی منزل از ورود نور خورشید در فصل های گرم سال و همچنین هوای سرد در فصل های سرد سال جلوگیری میکند. با توجه به اینکه شما در چه شهر و استانی زندگی میکنید و اینکه در کدام منطقه از آن شهر زندگی میکنید نیاز خواهید داشت که یک بار در سال و یا چندین نوبت در یک سال نسبت به شستن پرده با ماشین لباس شویی اقدام نمایید، این کار سبب می شود تا محیط درونی منزل شما زیبا تر از گذشته دیده شود.

 

• هنگامی که پرده های خانه تان را بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.

  • یک برنامه نویس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی