یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۷
آذر

 

شرایط اخذ ویزا برای کشورهای مختلف متفاوت است. بسته به این که پاسپورت شما از کدام کشور صادر شده باشد، برای ورود به بعضی از کشورها نیاز به ویزا ندارید. بعضی از کشورها محدودیتی برای افراد خارجی قائل نمی‌شوند و شرایط اخذ ویزای این کشورها بسیار آسان است.

ایرانیان می‌توانند به سی و هشت کشور دنیا بدون اخذ ویزا وارد شوند اما برای ورود به باقی کشورها نیاز به گرفتن ویزا دارند و باید مراحل اداری و قانونی آن را طی کنند. برای گرفتن ویزا از هر کشوری که به عنوان مقصد انتخاب می‌کنید شرایط خاصی وجود دارد. با ویزای شینگن قادر هستید به تمامی کشورهای حوزه شینگن در اروپا وارد شوید و محدودیتی برای آن وجود ندارد اما با ویزای شینگن نمی‌توانید وارد کشور انگلستان شوید و باید برای ورود به بریتانیا به سفارت انگلستان در یکی از کشورهای نزدیک مراجعه کنید و شرایط اخذ ویزای انگلستان را بدانید.

 

اولین قدم برای گرفتن ویزا چیست؟

 

برای گرفتن ویزا و خروج از کشور پیش از هرچیز نیاز به گذرنامه یا پاسپورت دارید. اگر تاکنون اقدام به گرفتن پاسپورت نکرده‌اید باید مراحل اداری لازم برای گرفتن پاسپورت را بگذرانید. سی تا ۴۵ روز زمان برای دریافت پاسپورت طول خواهد کشید و اعتبار پاسپورت‌ها به طور معمول ۵ ساله است. اگر گذرنامه دارید، نیاز است تا تاریخ اعتبار گذرنامه را چک کنید.

اولین و مهم‌ترین امر هنگام گرفتن ویزا داشتن گذرنامه با بیش از شش ماه تاریخ اعتبار است. بعضی از کشورها برای ارائه ویزا به مسافران زمانی بیش از شش ماه اعتبار گذرنامه در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال فیلیپین به افرادی که تنها پاسپورتشان زیر ۹ ماه اعتبار داشته باشد، ویزا نمی‌دهد یا مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای هنگ‌کنگ داشتن گذرنامه با اعتباری بیش از ۷ ماه است.

اگر گذرنامه شما دارای اعتباری زیر شش ماه باشد، قادر به دریافت ویزا نیستید و شرایط اخذ ویزا را ندارند. این امر در خصوص کشورهایی که نیاز به صدور ویزا ندارند هم صدق می‌کند، اگر پاسپورت شما کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد اجازه ورود به آن کشور را نخوهید داشت. تمدید گذرنامه نیز حدودا یک تا دو ماه زمان می‌برد. اما این امکان برای افرادی که زمان کمی دارند وجود دارد که ظرف مدت یک هفته گذرنامه خود را به صورت شخصی از اداره گذرنامه دریافت کنند.

 
 

برای گرفتن ویزا چه باید کرد؟

 

شرایط اخذ ویزا با توجه به نوع درخواست و کشوری که برای آن اقدام می‌کنید متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت تمامی کشورها برای صدور ویزا نیاز به مدارک مشخصی نیاز دارند.

مدارک معمول که در شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف ذکر شده است شامل موارد زیر است:

 پاسپورت یا گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار

 مدارک شناسایی که هویت فرد را مشخص می‌کنند.

 مدارک مالی مبنی بر توان مالی افراد، صورت‌حساب بانک و …

 عکس واضح و جدید از فرد متقاضی

این موارد مدارک کلی برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف است. اگر ویزا برای مقاصد خاصی مانند تحصیل یا کار صادر می‌شود باید مدارک مورد نیاز برای اثبات این امر نیز به سفارت مربوطه ارائه شود. به عنوان مثال شرایط اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی نیاز به مدارکی مبنی بر پذیرش فرد در دانشگاه یا مدرسه مشخصی در آن کشور را دارد. برای گرفتن ویزاهایی که به منظور دیدار بستگان و خانواده صادر می‌شود باید یک دعوتنامه از طرف فرد مقیم در آن کشور برای متقاضی فرستاده شود و این دعوت‌نامه جزو مدارکی است که هنگام گرفتن ویزا باید به سفارت ارائه شود. ویزاهای تجاری و کاری نیز شامل همین امر می‌شوند. برای دریافت ویزای کاری، باید سوابق تحصیلی، کاری و آموزش های فنی حرفه ای خود را ارائه کنید.

در بین ویزا ها، ساده ترین شرایط اخذ ویزا را، ویزای توریستی دارد و با توجه به مقصد مورد نظر شرایط آن متفاوت است و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مبدا، میتواند تاثیر زیادی بر آن داشته باشد. همان طور که گفته شد شرایط اخذ ویزا از کشورهای مختلف با یکدیگر کمی تفاوت دارد اما، می توانید در دسته بندی های کشور های مقصد خود در ویزالند، با تمامی شرایط ویزای آن کشور آشنا شوید.

ویزای چین معتبر و تخصصی

تور چین می تواند یکی از سفرهای هیجان انگیز و شگفت آور زندگیتان را باعث شود ، چین از تورهای بسیار محبوب در میان گردشگران در تمام دنیا و همچنین ایرانیان عزیز است ، چرا که چین یکی از کهنسال ترین کشورهای دنیا است که تاریخی غنی و تمدنی بسیار کهن دارد و حیف است که به این کشور نروید و از مناطق گردشگری چین دیدن نکنید ، کشور چین قبل از هندوستان ، پرجمعیت ترین کشور دنیا است و در آسیای شرقی قرار دارد و از نظر وسعت دومین کشور بزرگ دنیا به شمار می رود ، واحد پولی چین ، یوان است که در دنیا رایج است ، چین کشوری با تنوع و پوشش گیاهی متفاوت است و در این کشور بطزگ و زیبا می توانید انواع جنگل ها و بیابان های متنوع را ببینید ، جمهوری خلق چین دارای یک حکومت کمونیست است که جدیدا رهبر آن ها حکومت را مادام العمر از آن خود کرد ، لازم به ذکر است که امروزه بزرگ ترین اقتصاد دنیا چین می باشد و اقتصاد کشور های  دیگر نیز بر اقتصاد چین استوار است.

انواع ویزا و شرایط اخذ ویزاهای مختلف

 

ویزاهایی که از طرف کشورهای مختلف صادر می‌شوند بنا بر تقاضا و دلایل افراد برای ورود به آن کشور می‌توانند متفاوت باشند. ویزاها می‌توانند برای یک بار ورود یا ورود و خروج بدون محدودیت برای زمان مشخصی صادر شوند. افراد باید توجه داشته باشند که اگر ویزای آن‌ها برای یک بار ورود و مدت زمان شش ماه صادر شده است، می‌توانند در طول شش ماهی که از شروع تاریخ ویزا می‌گذرد تنها برای یک بار وارد خاک آن کشور شوند.

ویزاها به دلایل مختلفی صادر می‌شوند انواع ویزا شامل موارد زیر است:

  • ویزای توریستی یا ویزای گردشگری
  • ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی
  • ویزای دیدار با نزدیکان و بستگان
  • ویزای کاری
  • ویزای تجاری و بازرگانی
 
 

شرایط گرفتن ویزای توریستی یا گردشگری

 

ویزای توریستی و یا گردشگری، با هدف گردشگری و دیدار از کشوری مشخص صادر می شود و فرد متقاضی می تواند در بازه زمانی مشخص شده، به آن کشور سفر کند. برای دریافت ویزای توریستی باید بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل و تمکن مالی با توجه به تعداد روز‌های اقامت ارائه کنید. شما باید به افسر ویزا ثابت کنید که از پس هزینه های روزانه و زندگی در کل مدت زمان اقامت در کشور مقصد برمی آیید. ویزای توریستی معمولا در قالب سینگل یا یک بار ورود، دبل و یا دو بار ورود و مولتیپل و یا چند بار ورود و با توجه به اهداف اعلام شده از سوی متقاضی، صادر می شود. برای دریافت ویزای توریستی، با تکمیل فرم های مربوطه و آماده سازی مدارک، منتظر وقت سفارت باشید و در زمان مصاحبه، مدارک درخواستی را تحویل افسر ویزا دهید.

 
 

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی

 

افرادی که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند باید قبل از این اقدام نامه پذیرش خود از دانشگاه مورد نظر را داشته باشند. داشتن این نامه تنها تایید دانشگاه مبنی بر اجازه تحصیل در آن دانشگاه است، برای تحصیل در آن کشور نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی است.

دانشجویانی که نامه پذیرش خود را دریافت کرده‌اند باید به صورت آنلاین اقدام به رزرو وقت مصاحبه کنند. با توجه به نامه پذیرش و شروع ترم نیاز است هر فرد مدت زمانی در حدود ۸ تا ۱۰ هفته قبل از شروع تحصیل اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کند. ویزاهای توریستی قابل تبدیل به ویزای تحصیلی نیستند و برای ویزای تحصیلی باید از کالج یا دانشگاه نامه پذیرش دریافت شود.

 
 

ویزای دیدار بستگان و نزدیکان

 

دریافت این نوع ویزا بسته به کشوری که قصد عزیمت به آن را دارید متفاوت است اما به طور کلی برای دیدار از بستگان مسیر ساده‌تری طی می‌شود. بستگان شما با مراجعه به کنسولگری در کشور مقصد می‌توانند برای شما یک دعوت‌نامه ایجاد کنند که مبنی بر آن می‌توانید نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید.

 
 

دریافت ویزاهای تجاری و کاری

 

برای دریافت ویزای کاری مسیر دشوار‌تری پیش رو است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که از طرف یک اداره یا سازمان به عنوان نیروی کار پذیرفته شده باشند. باید از زمان درج آگهی کاری حداقل سه ماه گذشته باشد و شرکت مورد نظر تایید کند که استخدام نیروی کاری با این تخصص از افراد مقیم کشورشان امکان‌پذیر نیست.

راه دیگر برای اخذ ویزای کاری، اقدام برای پیدا کردن کار در کشور مقصد است و به همین منظور کشور مورد نظر با توجه به قوانین خود فرصت شش ماهه‌ای در اختیار متقاضی قرار می‌دهد تا نسبت به پیدا کردن شغل مورد نظر اقدام کند. پس از آن این ویزا می‌تواند شامل تغییراتی در دوره زمانی شود.

  • یک برنامه نویس
۱۷
آذر

 

ما از اون دسته آدمهایی هستیم که بدون تور میریم سفر و خیلی موقعها از سفرنامه ها کمک میگیریم، قطعا خوندن سفرنامه فارسی برامون راحتتره تا انگلیسی اما متاسفانه در مورد چین سفرنامه ها خیلی ضعیف بودن در حدی که ما مجبور بودیم از منابع انگلیسی اطلاعات بگیریم. من این سفرنامه رو مینویسم تا کمکی باشه برای افرادی مثل خودم.
سفر ما خیلی سریع پیش اومد برای ویزا از آژانس اقدام کردیم ۱۳۰دلار هزینه ش بود. خودتون اقدام کنین بهتون سخت نوبت میدن برای همین از یه واسط مثل این آژانس ها استفاده کنین. ما پرواز چینی گرفتیم که در مسیرش به شانگهای یه استاپ ۲ ساعته توی اورومجی داشت و بازرسی گمرکی میشد، واقعا سختگیر بودن، یادتون باشه پاور بانک توی کیفتون باشه همیشه، پاور بانک ما توی چمدون بود گفتن باز کنین و بردارین که کلی دردسر شد برامون.


انقدر خودمون و کیف و بارمون رو چک کردن تا ما لحظه اخر به پرواز شانگهای رسیدیم ولی مسئولین پرواز خیلی پیگیر بودن و توی همه راهرو ها مارو راهنمایی میکردن که زودتر برسیم به گیت تا جا نمونیم.
بالاخره ما رسیدیم شانگهای از دری که برای تاکسی سوار شدن بود اومدیم بیرون و یه صف دو کیلومتری پیچ در پیچ وایستادیم تا یه تاکسی گرفتیم برای هتلمون که ۱۰۰ یوان شد چون ما ۴ نفر بودیم به صرفه بود اگه میخاستیم با بار و بندیل مترو سوار شیم نفری ۲۰ یوان اینطورا میشد. چیزی که خیلی جلب توجه میکرد در ابتدا این بود که مردم شانگهای خیلی شیک بودن این در مورد پکن خیلی صدق نمیکرد.

ما هتلمونو از بوکینگ رزرو کردیم توی خیابون نانجینگ که دسترسی به جاهای دیدنی راحت باشه و کمتر پول تاکسی و مترو بدیم. وقتی رسیدیم هتل ساعت ۴ عصر بود تا ۵ استراحت کردیم بعدش رفتیم خیابون نانجینگ گشتی زدیم و از فروشگاه ژاپنی مینی سو که خیلی قیمتهاش مناسبه خرید کردیم ،ما که با دلار ۱۳۰۰۰تومنی چین بودیم بنظر من شانگهای خیلی شهر گرونیه حتی یه تیشرت کمتر از ۸۰ یوان نبود از بحث خرید که بگذریم میرسیم به منظره ی  بی نظیر برجهای شانگهای که تو تاریکی شب با نورپردازی بی نظیرشون واقعا دیدنی بود. ما یکی دو ساعت فقط وایستادیم به تماشا و عکس گرفتن این منظره از خیابان باند که یه سکو داره برای تماشای منظره برج های زیای شانگهای.

 

روز دوم ما، با پیاده روی به سمت یوگاردن شروع شد که توی بافت قدیمی شهر بود و حال و هوای فیلمای قدیمی چینی داشت ،از یه ورودی که مثل بازارای سنتی خودمون هست وارد شدیم از اونجا تابلو داشت برای یوگاردن از نظر من خوشگلترین جای شانگهای بود. فلسفه ساخت این باغ اینه که توی چین باستان تنها اشراف و ثروتمندان توانایی تحصیل داشتند. تو این دوره یک خانواده‌ ی فقیر با تلاش و مشقت فراوان تنها پسر کوچکشان را به مدرسه فرستاده و این پسر بعد سال‌ها و گذراندن دوران تحصیل به مقامی ارشد در نزد امپراطور وقت، دست پیدا می‌کند.

اون برای قدردانی از خانواده‌ی خود اقدام به ساخت این باغ زیبا میکند؛ غافل از اینکه پدرش در راه رسیدن به باغ جانش را از دست داده و داغ قدردانی از پدر بر دل این مرد باقی میمونه این باغ یه کپی از باغ سلطنتی هست که خیلی تودرتو و عجیب غریبه، ولی خیلی زیباست. ما که فصل بهار رفته بودیم درختا شکوفه داشتن خیلی خوشگل بود.

 

بعد از ۳،۴ ساعت که کلی عکس گرفتیم و گشتیم از باغ اومدیم بیرون رسیدیم به فروشنده های اصیل چینی. حالا چرا چون هرچیزی که میخاستیم بخریم به یک دهم قیمت چونه میزدیم میخریدیم یه اتوی بخار خریدیم که فروشنده میگفت ۱۸۰ یوان ما گفتیم ۵۰ و همون ۵۰ خریدیم. بنظر من خرید شانگهای از پکن بهتر بود مخصوصا توی همین منطقه یو گاردن البته ما فیک مارکت شانگهای رو نرفتیم چون وقت نداشتیم (ولی حتما برین خیلی تعریفشو شنیدم توی گوگل مپ سرچ کنین آدرسش میاد براتون) بعد از اون هم رفتیم به سمت خیابان باند با کشتی نفری 2 یوان دادیم و رفتیم سمت برج ها، برای رفتن به سمت برج ها سه تا راه بود یکیش یه پل بود که پیاده میشد رفت که به مسیر ما خیلی دور بود دومی کشتی بود که اکثرا خود چینی ها از این راه استفاده میکنن سومی هم خرید بلیط بالکن شیشه ای و موزه زیرزمینی بود 88یوان که یه تونل از زیر زمین هست.

خدمات تخصصی و معتبر تور پکن با نیل گشت

میرسه به برجی که بالکن شیشه ای داره ما بخاطر ابری بودن نتونستیم بریم متاسفانه. مرکز خرید هایی که توی این منطقه هستن همه برندهای لوکس و شناخته شده دنیا رو دارن و خب برای ما گرون بود قطعا با دلار 13هزار تومنی.

 

توی مسیر برگشت هم با مترو که نفری 3 یوان بود برگشتیم ما از برنامه افلاین مترو پکن استفاده میکردیم برای مسیریابی همونطور که میدونین گوگل مپ تو چین فیلتره و نمیشد ازش استفاده کرد ما شبا تو هتل با فیلترشکن از روی گوگل مپ اسکرین شات میگرفتیم و روزا ازش استفاده میکردیم .

شب رفتیم خیابان وانگ فوجینگ و پاساژای معروف چین که البته  نتونستیم چیزی بخریم بخاطر وضعیت بی ارزشی ریال ما. برای شام رفتیم به یه رستوران سنتی و معروف که از قبل پین کرده بودیم ساعت 9 که رسیدیم تعطیل کرده بودن ولی دربان رستوران با کلی حوصله کروکی ادرس یه رستوران دیگه که اردک سرو میکرد داد. اخه ما حتما میخاستیم غذای سنتی چین که اردک هست بخوریم.

یه پرس کامل 350 یوان و نصف اردک 200 یوان بود. ما به نصف رضایت دادیم و خوردن غذای سنتی چین با چاپ استیک و شیر سویا که مثل دوغ ما هست (البته خیلی بدمزه) برای خودشون و با غذا میخورن تجربه کردیم. راستی قیمت یه همبرگر معمولی مک دونالد 20 یوان، اگر کمبو باشه 30 یوان،  قیمت یه بسته نان تست 8 عددی 10 یوان، آب معدنی کوچک 4 تا 6 یوان، دلستر نیم لیتری 10 یوان.

 

روز پنجم باید میرفتیم دیوار بزرگ که از شب قبل با هتل هماهنگ کردیم برامون تاکسی بگیره که هزینه رفت و برگشت و 4 ساعت انتظار شد 700 یوان. میتونستیم با قطار و اتوبوس هم بریم ولی اولا ما 4 نفر بودیم و دوما توی یه سفرنامه خوندم که با قطار و اتوبوس رفته در حدی خسته شده بود که نمیتونست پله های دیوار و بالا بره برای همین ما ریسک نکردیم.

 

ترجیح دادیم از دیوار لذت ببریم تا توی راه خسته بشیم. تاکسی ما توی پارکینگ ایستاد و قرار گذاشتیم 4 ساعت بعد همونجا ببینیمش. از در محوطه که وارد میشی باید بلیط تهیه کنی برای دیوار 45 یوان و اتوبوس که تا پای پله ها میبره 15 یوان. میتونستیم بلیط تله کابین هم بگیریم ولی چون ما فکر نمیکردیم اندازه 80 یا90 طبقه باید پله بریم بالا تله کابین نگرفتیم. نگم براتون از سختی پله ها که به معنای واقعی جونم درومد. ولی بالای دیوار که رسیدیم همه خستگیم در رفت.

ما قسمت موتیانگیو رفتیم که از سایت های خارجی خونده بودیم منظره بهتری داره نسبت به بالدینگ. اکثر تور های ایرانی میبرن بالدینگ. ما از برج شماره 10 تا 14 رو رفتیم . اونجا کنسروی که برده بودیم برای ناهار خوردیم قابل ذکره بگم اون بالا یه نوشابه قوطی 35 یوان بود یعنی حتی اب و غذا و نوشابه تون با خودتون ببیرین خیلی سرگردنه بود.

مسیر برگشت خیلی راحت و سریع بود برامون. پایین دیوار چین کلی مغازه بود که سوغاتی میفروختن از همه جا ارزونتر بود البته با شگرد خرید از چینی ها مثلا مگنتی که ما میخاستیم همه جا 20 یوان بود اونجا اولین مغازه گفت 45 ما گفتیم گرونه و راه افتادیم فروشنده افتاد دنبالمون 30 تا هم میدم ما رفتیم مغازه بعدی گفت بیا 20 یوان مغازه بعدی گفت 10 یوان و ما فقط میگفتیم 5 یوان بالاخره از مغازه سوم 5 یوان خریدیم یا یه کلاه 80 یوانی رو 20 یوان خریدیم. بالاخره روز پنجممون هم با برگشتن به هتل و دیدار دوستمون که تو چین تحصیل میکرد تموم شد.

 

با تور گردشگری به چین برویم یا بدون تور؟

برای بعضی از کشورها در بعضی از فصول سال مسافرت با تورهای گردشگری شاید از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد اما در مورد مقصد ما این طور نبود. تورهای گردشگری با مقصد چین اغلب هتل های چهار و پنج ستاره را شامل می شود که وجود این هتل های گران قیمت منجر به هزینه بالای بسته های سفر خواهد شد و این مسئله موجب می گردد که بسیاری از افراد توان سفر به چین را نداشته باشند. در این مورد باید درواقع لیست کاملی از هتل باشد که شما حق انتخاب داشته باشید و در تور چین تخصصی نیل گشت این موضوع وجود دارد.

اگر شما قادر به مطالعه و تحقیق راجب مقصد سفر خود را داشته باشید به عبارتی اگر کمی زبان انگلیسی بدانید ، کمی هم کار با اینترنت را وارد باشید و از همه مهمتر حال و حوصله تحقق داشته باشید سفر بدون تور را قطعاً به شما پیشنهاد میکنم.

برای اینکه به چین سفر کنید یکسری اقدامات را باید انجام دهید.

کدام شهر بروم؟

چین کشور وسیعی است و هر شهر و استان آن دارای جاذبه های مخصوص به خود خواهد بود اما ما برای سفر زمان و بودجه محدود داریم که باید به شکل مطلوبی به این جاذبه نامحدود اختصاص دهیم. بنابر این در مورد شهرهای مختلف تحقیق کردم و آنها را از لحاظ تعداد جاذبه های گردشگری مورد بررسی قرار دادم. نکته ای که نباید از آن غافل بود این است که بین شهرهای مختلف چقدر فاصله وجود دارد و امکان جابه جایی بین این شهرها با توجه با هزینه و زمان به چه صورت است.

یعنی به این صورت نباشد که برای رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر دو روز در راه بود و زمان سفر را از دست داد. بعد از مطالعه در مورد شهرهای مختلف، شهرهای شانگهای ، شیان و پکن را انتخاب کردم که در ادامه درباره هر کدام توضیح می دهم.

برای سفر چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای سفر بلیط هواپیما ، ویزا ، رزرو هتل و ارز نیاز دارید. انتخاب بلیط هواپیما به زمان و شهرهای محل اقامت شما بستگی دارد. با توجه به بازه زمانی سفر من و همچنین شهرهای محل اقامتم پرواز ماهان را انتخاب کردم. البته پرواز ایرلاین چینی هم وجود داره که ارزان تر است اما امکان کنسلی در صورت بروز مشکل سخت است و محدودیت هایی در زمینه بار همراه مسافر قائل هستند. نکته مهم این است که برای انتخاب پرواز باید شهر ابتدایی و انتهایی بازدید خود را مشخص کنید تا در هزینه و زمان سفر صرفه جویی شود.

برنامه سفر

برنامه سفر من به این صورت بود که ابتدا با هواپیما از تهران به شانگهای می رفتیم و بعد از اتمام مدت اقامت در شانگهای با قطار به شیان رفته و بعد از سیاحت در شیان با قطار به پکن حرکت می کنیم. پکن نقطه پایان سفرم خواهد بود.

حالا باید در طی این بازه زمانی برای هر کدام از این سه شهر هتل یا هاستل رزرو کنم. سعی من بر این است که محل اقامت را بر اساس هزینه کم ، دسترسی مطلوب و تمیزی محل اقامت انتخاب کنم. بنابر این ابتدا 3 شب برای شانگهای، 2 شب برای شیان و 3شب برای پکن اختصاص دادم. برای اینکه هزینه های ما کمتر شود قطار را بعنوان وسیله جا به جایی بین شهرها انتخاب کردیم. با این کار هم هزینه جا به جایی کم می شود و هم هزینه دو شب اقامتمان در هتل را نمی دهیم.

حالا سئوالی که در ذهن شما ایجاد می شود شاید این باشد که قطار چه ارتباطی با کم شدن هزینه اقامت دارد؟ برنامه حرکت قطارهای کشور چین دارای بازه زمانی متنوعی است به شکلی که شما می توانید در تمام ساعات شبانه روز زمانی را به دلخواه خود برای حرکت انتخاب کنید.

خب من تصمیم گرفتم قطارهای شب رو را برای حرکتمان انتخاب کنم برای این منظور روز آخر شانگهای و شیان را که ساعت 12 زمان تحویل اتاقمان است اتاق را تخلیه می کنیم بارهایمان را امانت گذاشته و بعد از گشت و گذار در نیم روز باقی مانده مجدداً وسایلمان را تحویل گرفته به سمت ایستگاه راه آهن می رویم. شب را در قطار تا مقصد( تقریبا 12 ساعت زمان است) سر می کنیم در نتیجه دو روز (یک روز از شانگهای به شیان و یک روز برای شیان به پکن) در هزینه اقامت صرفه جویی می کنیم.

ویزا

برای دریافت ویزا یا باید شخصاً به سفارت مراجعه کنید یا به یک آژانس مسافرتی مراجعه کرده و آنها کار دریافت ویزای شما را انجام دهند که من انجام کار ویزا توسط آژانس را به شما پیشنهاد می کنم چون راحت تر است(بین این دو روش 10 دلار فرق قیمت است). خوشبختانه برای دریافت ویزای چین نیاز به مراجعه مسافر به سفارت جهت مصاحبه یا انگشت نگاری وجود ندارد.

 

  • یک برنامه نویس