یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۲
مهر


شکی وجود ندارد که بازاریابی ویدیویی در حال رشد است و از اصلی ترین شاخه های بازاریابی اینترنتی است. تحقیقات موسسه فورستر نشان می دهد که استفاده از ویدیوهای موثر در صفحات وب سایت 50 برابر رتبه آن صفحه وب سایت را بالاتر از استفاده از متون می برد. این آمار چشمگیر است.
بازاریابی ویدیویی آنلاین، کسب و کارها را برای بازدیدکننده ها جذاب می کند. شاید فکر می کنیم که ساخت ویدیوهای آنلاین و انتشار آن در اینترنت هزینه زا باشد اما بخاطر داشته باشیم که ساخت یک ویدیوی جذاب از کسب و کار، سالها بازخورد خواهد داشت.
این ویدیوها در شبکه های اجتماعی و رسانه های ویدیویی دست به دست می شود و به اشتراک گذاشته می شود. می توان گفت اگر ویدیوی آنلاین شما بدرستی ساخته شده باشد و استراتژی خوبی داشته باشد به صورت تمام نشدنی در پهنه اینترنت گشت خواهد زد و کاربران زیادی آن را خواهند دید.
اگرتصمیم به بازاریابی ویدیویی گرفته اید این روش ها و استراتژی ها به شما در ساخت ویدیوی آنلاین کمک می کند.

شش روش سریع در بهینه سازی تبلیغات ویدیویی

در زمان ضبط ویدیو خود بخاطر داشته باشید، این روش ها باعث می شود که مخاطبان اصلی خود را هدف قرار بدهید.

  1. از یک موضوع ونام مناسب برای ویدیو استفاده کنید.
    درست مانند پست ها در وبلاگها، روزنامه ها و مجله ها نام و تایتل ویدیو باید توانایی جذب بازدید داشته باشد. به دو دلیل انتخاب نام اهمیت دارد. اول اینکه انتخاب تایتل مناسب در ویدیو توجه بازدیدکننده را به خود جلب خواهد کرد و دوم اینکه زمانی که از کلمات کلیدی مناسب در تایتل ویدیو خود استفاده می کنید، درصد دیده شدن ویدیو شما در هنگام جستجو توسط کاربران زمانی که کلیمه کلیدی مورد نیاز خود را جستجو می کنند، افزایش می یابد! بیاد داشته باشید گوگل صاحب رسانه ویدیویی یوتیوب است، پس یک ارتباط تنگاتنگ میان جستجو در گوگل و نمایش ویدیوهای یوتیوب وجود دارد.
  2. تولید محتوای عالی و کاربردی
    بهتر است کمی به این فکر کنیم که بازدیدکننده ایده آل ویدیو ما چه کسانی هستند. چه چیزی از نگاه بیننده ویدیو ما باارزش و مفید است؟ چه چیزی شما می توانید به آنها آموزش دهید؟ اگر اطلاعات مهم و ارزشمند به بیننده ارائه می کنید، از طرف دیگر مهارت و تخصص خود را به نمایش می گذارید، پس راه موفقیت ویدیو آنلاین شما در ارائه اطلاعات ارزشمند و کاربردی به کاربران است. البته این روش در ارتقا و رشد برند شما نیز تاثیرگذار خواهد بود! البته به یک نکته توجه کنید: ویدیو شما نباید خسته کننده و طولانی باشد، تلاش کنید تا توجه بازدیدکننده را در یک ویدیو کوتاه و مفید حفظ کنید. معمولاً سعی کنید ویدیو از 5 دقیقه بیشتر نباشد.
  3. آدرس URL وب سایت خود را در ویدیو استفاده کنید.
    در زمان تغییرو ویرایش ویدیو، جایی را برای اضافه کردن متون به ویدیو در نظر داشته باشید و یک راه عالی برای در معرض دید قرار گرفتن بیشتر بینندگان اضافه کردن آدرس وب سایت به این متون است.
  4. حتماً جایی برای برند خود در نظر بگیرید.
    برای رسیدن به اهداف برند، از لوگو شرکت یا برند خود در یک جا از ویدیو استفاده کنید. می توانید این کار را در هنگام ویرایش ویدیو انجام دهید. سمت چپ بالای ویدیو جای خوبیست برای قرارگرفتن لوگو برند شما یا اینکه می توانید در لحظات مهم ویدیو، برند خود را به نمایش در بیاورید.
  5. لینک های HTML بسازید.
    زمانی که ویدیو خود را در رسانه های ویدیویی مانند یوتیوب و کانال های ویدیویی ایرانی مانند آپارات آپلود می کنید، می توانید در قسمتی توضیحات کوتاهی در مورد ویدیو بنویسید. سعی کنید اینجا لینک صفحه وب سایت خود را که در آن توضیحاتی از کسب و کار خود داده اید را در این توضیحات قرار دهید. فرصت بسیار خوبی است که بیننده را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.
  6. فراتر از یوتیوب و آپارات بروید.
    کاربران و مردم زیادی هستند که ویدیوهای خود را بر روی یوتیوب آپلود می کنند. حتماً ویدیو را در وب سایت خود Embed کنید. این باعث می شود کاربران و بینندگان زمانی را برای دیدن ویدیو در وب سایت صرف کنند و در اسارت جذابیت ویدیوهای شما بمانند! الگوریتم گوگل تعداد بازدید از ویدیو ها را در نظر می گیرد، و استفاده از Embed ویدیو کمک بسیاری به گوگل و موتورجستجو در شمردن تعداد بازدید می کند. خیلی مهم است که ویدیو شما در نتایج موتورهای جستجوگر به نمایش در بیاید!

بازاریابی آنلاین هرساله دچار تغییر و تحول‌های گسترده می‌شود و شرکت‌ها برای استفاده از فرصت‌های جدید، باید استراتژی‌های بازاریابی خود را با این تغییرات هماهنگ کنند. در ادامه، ۵ روند مهم در سال ۲۰۱۶ را معرفی می‌کنیم.

  1. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی با نرخ تبدیل به کلیک ۱٫۸۴% که در بین تمام فرمت‌های تبلیغات دیجیتال بیشترین نرخ است، روزبه‌روز فراگیرتر می‌شوند، مردم گرایش بیشتری به مشاهده تبلیغات ویدیویی آنلاین پیدا کرده‌اند. علاوه بر گوگل که محتوای ویدئویی را در نتایج و الگوریتم‌های جستجویش قرار داده، فیسبوک و بینگ نیز شروع به ارائه خدمات تبلیغات ویدئویی کرده‌اند.

  1. اپلیکیشن‌ها

ما از اپلیکیشن‌ها برای خیلی چیزها از ارتباط با دکترمان تا چک کردن حساب بانکی، استفاده می‌کنیم. گوگل از اپلیکیشن‌ها به‌عنوان فاکتوری برای رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کند و همچنین از اپلیکیشن‌ها و موبایل برای دسترسی به وب، از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است. این امر اهمیت اپلیکیشن‌ها را تبیین می‌کند.

  1. دستیار مجازی

با فناوری‌هایی نظیر Siri و OK Google افراد دیگر لزوماً نیازی به مراجعه مستقیم به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها ندارند و می‌توانند از موبایل خود درخواست کمک کنند. ازاین‌رو کسب‌وکارها باید مطمئن شوند که اطلاعاتشان به‌سادگی دسترسی از طریق موتورهای جستجو از طریق دستیارهای مجازی نیز در دسترس است.

  1. فناوری‌های پوشیدنی

استفاده از فناوری‌های پوشیدنی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹رشد متوسط سالانه ۳۵% را تجربه می‌کند و شرکت‌ها جهت ارتباط بهتر با مشتریانشان باید به این ابزار توجه ویژه داشته باشند.

  1. افزایش بودجه تبلیغات

گرایش به تبلیغات دیجیتال روزبه‌روز رو به افزایش است؛ میزان افزایش بودجه تبلیغات دیجیتال شرکت‌ها نسبت به سال ۲۰۱۵، ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

روندهای بسیاری در این حوزه در جریان هستند، اما پنج موردی که به آن‌ها اشاره شد از مهم‌ترین روندهای جاری هستند که هر شرکتی برای موفقیت در حوزه بازاریابی دیجیتال، باید آن‌ها را دنبال کند. اما مهم‌ترین روند بین تمام روندها واضح است؛ بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه این‌قدر قدرتمند نبوده است و کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد.


استراتژی بازدهی بیشتر در تبلیغات ویدیویی

برای بازدهی بیشتر بازاریابی ویدیویی آنلاین بهتر است نکات زیر در نظر گرفته شود.

  • یک کمپین ویدیویی بسازید : برای جواب گرفتن، سعی کنید بصورت سریالی ویدیو های خود را انتشار دهید. منظور از سریال ویدیو های قسمتی است که کاربر را در انتظار قسمت بعدی جذب می کند. استفاده از این روش در رشد برند نیز کمک زیادی خواهد کرد.
  • هدف و CallToAction داشته باشید : در پایان ویدیو اهداف خود را بازگو کنید، به عنوان مثال از آنها بخواهید تا در خبرنامه شما عضو شوند، یا به وب سایت دلخواه خود هدایتشان کنید، بخواهید نظرات و سوالات خود را بپرسند و یا از وبلاگ شما بازدید کنند. اگر ویدیو شما خوب باشد مطمئن باشید که توجه بیننده را جلب خواهید کرد.
  • از فروش حرفی نزنید! هدف شما ارائه خدمات است، رقابت هم به شکل فزاینده ای در پهنه اینترنت وجود دارد و شما می خواهید سهمی در این رقابت داشته باشید. اما از ویدیو خود برای حل مشکل، جواب به سوال، ارتباط بیشتر و پشتیبانی استفاده کنید. اگر از این متد استفاده کنید جواب خواهید گرفت.

استراتژی استفاده از کلمات کلیدی پایه

برای بازخورد بیشتر بازاریابی ویدیوی، در هنگام ساخت ویدیو، اصول پایه در استفاده از کلمات کلیدی را رعایت کنید. برای مثال در بهینه سازی ویدیو یوتیوب، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را در تایتل و نام ویدیو، توضیحات و تگ ها استفاده کرده اید.
از متون وب سایت خود برای نشان دادن نقشه راه به گوگل استفاده کنید و ویدیو خود را در وب سایت در میان متون مرتبط Embed کنید تا موتورهای جستجوگر ارتباط آن را راحت تر با کلمات کلیدی درک کنند و ویدیو شما بر روی کلمات و عبارات کلیدی مناسب در موتورجستجوگر گوگل فهرست شود. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما "سانترال" است بهتر است از عبارت کلیدی "تلفن سانترال پاناسونیک" استفاده کنید تا شانس بیشتری برای حضور در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر داشته باشید.

ایده هایی در

ساخت ویدیوهای آنلاین

خلاقانه
  1. آموزش. به مردم درباره خدمات و محصولات خود توضیح دهید. در مورد ویژگیها و مزایای استفاده از آنها و هر چیزی که باعث جلب توجه و در نهایت فروش محصول و خدمات می شود، صحبت کنید.
  2. سوال طرح کنید. چه سوالاتی بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما پرسیده می شود؟ سعی کنید لیستی از 5 الی 10 سوالی که در معمولاً پرسیده می شود تهیه کنید. سعی کنید در ویدیو کلیپ های 2 تا 3 دقیقه ای به این سوالات پاسخ دهید. جواب ها باید روان و مفید باشند.
  3. نظرسنجی. محصولات یا خدمات مفید و پرفروش خود را درمعرض نظر سنجی قرار دهید و در ویدیو از مردم بخواهید تا نظرات خود را بگویند.
  4. اطلاعات کاربران خود را رشد دهید.اگر شما کسب و کاری دارید، به لیستی از جزییات کاربران نیاز دارید. سعی کنید با تشویق کاربران به ثبت نام در وب سایت و یا ثبت نام در خبرنامه، لیستی از جزییات کاربران در ازای آنچه در ویدیوهای خود به آنها هدیه می کنید، جمع آوری کنید.
  5. ماجرایی را تعریف کنید.زمانی که ماجرا یا داستانی را تعریف می کنید، بینندگان ارتباط شما با برند شما را درک خواهند کرد. آموزش را در حین تعریف داستان فراموش کنید. می توانید در مورد خاطرات گذشته، یا اینکه چه کارهایی انجام داده اید و چه کسی بودید و الان چه کسی هستید تعریف کنید. 6. معرفی چهره های شاخص مرتبط با کسب و کار سعی کنید در مورد چهره های شاخص مرتبط با صنعت کسب و کارتان صحبت کنید و بیوگرافی موفقیت آنها را شرح دهید.
  6. سوال بپرسید و پاسخ بدهید.از بینندگان ویدیو سوالات کلیدی بپرسید تا درصد بحث و تبادل نظر را افزایش دهید و متوجه شوید که سلیقه آنها چه چیزی را متناسب به شرایط می پسندد و بر اساس آن برنامه ریزی های فروش و بازاریابی را انجام دهید. می توانید خودتان جواب سوال خود را بدهید و یا از آنها بخواهید جواب سوال را در کامنت ها بگذارند. این شروع بحث و گفتگو است.

و اما نکته نهایی در تبلیغات ویدیویی  تلاش نکنید که کامل و بی نظیر باشید. حتماً در ویدیو اولی که می سازید نقص هایی وجود دارد که برای بهتر شدن آن نیاز به تمرین و ساخت ویدیوهای آنلاین بعدی است.

  • یک برنامه نویس