یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۵
خرداد
ui-ux
قبلا مقاله ی در زمینه چگونه یک طراح وب سایت شویم ؟ و در این پست به نکاتی که به شما کمک می کند تا طراح حرفه ای شوید را آموزش دادیم. در این مقاله به سراغ عواملی میرویم که در واقع بعد از مرحله دیزاین اصلی کار است و باید شروع به بهینه کردن تجربه کاربری سایت خود با توجه به کاربران و رفتار آنها کنید.
البته به نظر من این مورد برای همه سایت های یکسان نیست و با توجه به نوع محتوای یک سایت و مخاطبان هدف ممکن است تغییرات تکنیکالی زیاد در بحث تجربه کاربری ui/ux داشته باشیم.
برای مثال دیزاین یک سایت برای افراد حرفه ای با طراحی سایت برای کاربران مبتدی و عمومی ممکن است تفاوت های چشمگیری را شامل شود.

عوامل متعددی در ایجاد مفهوم کاربردپذیری مشارکت دارند و این یک مفهوم تک بعدی نیست. در این قسمت چند نکته کوتاه را بیان و سپس به صورت توضیح کامل تر بررسی میکنیم.

  • تعامل کاربر با طراحی بصری ( مبنی بر درک یا انتقال مستقیم ) 
  • سنجش و نرخ سهولت یادگیری کاربر
  • سنجش سودمندی و کارآیی محصول
  • میزان به یاد سپاری مجدد ( ایجاد حس وفاداری )
  • سنجش و بررسی خطاهای تکراری
  • میزان رضایت و نارضایتی کاربر
کاربران همیشه می خواهند راحت تر روی مطالب تمرکز کنند و آن ها را بخوانند، به عبارتی دیگر از چیزهای اضافی خوششان نمی آید! با استفاده از طراحی تک ستونه، در اصل شما کاربران را به سمت مطلب خود هدایت کرده اید، در حالی که یک لی اوت چند ستونه، می تواند کاربر را از هدف اصلی خود منحرف کند و نتواند آن چیزی را که در وب سایت شما میخواست ، بدست بیاورد، مطلب خود را در لی اوت تک ستونه به اشتراک بگذارید به همراه یک دکمه ی CallToAction مناسب!

برخورداری از یک فروشگاه الکترونیک قطعا اهمیت دارد اما تنها با المان های بدرستی اجرا شده ی تجربه کاربری است که می توانید این خلاء موجود را پر کرده و به مشتریان خود اطمینان خاطر بدهید. بعنوان مثال اجتناب از بارگذاری بیش از حد اطلاعات یک التزام بوده و استفاده بیش از حد معمول از متون پیچیده، کمپانی شما را احمقانه جلوه میدهد.

وب سایت شما در حال حاضر مشغول انجام چه کاری است، و چه نیازهایی برای انجام طراحی مجدد دارد؟ مرور خدماتی که به مشتریان داده میشود مانند تماس ها، ایمیل ها مخصوصاً شکایات آنها، به شما برای پی بردن به نیازهای طراحی مجدد کمک میکند. تفکر بر روی کارآمد بودن وب سایت و تستهایی که برای آن انجام میشود باعث میشود طرحتان با ساختاری سنجیده تر طراحی شود و طراحی مجدد موفقی داشته باشد.

میزان به یاد سپاری

قابلیت به یاد سپاری و در مفهومی دیگر  وفاداری به سایت ، اپلیکیشن و... عاملی است که طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها در تمام پروژه های خود با آن سر وکار دارند.کاملاً واضح است که هرچه تجربه ای لذت بخش و مفید به کاربر ارائه شود به طور مستقیم بر نرخ بازگشت مراجعه کنندگان و افزایش وفاداری به سایت یا اپلیکیشن تأثیری مستقیم دارد.

شناسایی نشانه ها بهتر از بیادآوری آنهاست

این یک اصل کلاسیک از طراحی به شدت به روانشناسی گره خورده است که نشان می دهد انتخاب مسائل موجود و قابل مشاهده از به یاد آوردن آنها آسان تر است. شناسایی برخی از نشانه ها یا نکات به ما کمک می کنند تجارب گذشته را لمس کنیم اما پروسه بیادآوری به تنهایی مارا ملزم میکند که در اعماق حافظه خود سفر کنیم و آنها را بیاد آوریم و این دقیقاَ همان دلیلی است که آزمونهایی که بصورت تستی و با جوابهای چندگزینه ای گرفته میشوند زودتر از آزمونهای تشریحی به جواب رسیده و تمام میشوند. بنابراین درنظر داشته باشید در پاسخگویی به سؤالات بهتر است به کاربران این امکان را بدهید تا جواب را از میان پاسخهای از پیش مشخص شده انتخاب کنند تا همه خاطرات خود را به یاد آورند.


فاکتور بعدی ای که بسیار روی نظرات تخریب کننده تاثیر داره ، نگاه بازدیدکنندگان به چیزهایی که براشون نمایش داده میشه داره، درحالی که شاید او برای هدف دیگه ای به سایت اومده باشه . به این ترتیب اونها تصمیم میگیرن بدون اینکه زمان بیشتری رو توی سایت بگذرونن ، اونجا رو ترک کنن. به همین خاطر محصولات و خدمات در سایت باید به درستی نمایش داده بشن و ما باید مجموعه از نیاز های مخاطبانمون رو مورد هدف قرار بدیم و به نمایش بزاریم.


  • یک برنامه نویس
۱۵
خرداد
  • یک برنامه نویس
۰۱
خرداد

linkedin

لینکداین یک شبکه حرفه ای برای کسب و کار است و چیزی در حدود 200 میلیون عضو دارد. این شبکه بیزینس برای ایجاد ارتباط میان صاحبان و کارآفرینان مختلف به وجود امده است تا تعامل و نیازهای هریک از این کسب و کارها را برطرف کند.برخلاف شبکه اجتماعی “فیسبوک” که بشیتر افراد به دنبال دوست یابی و قرار ملاقات می باشند و بیشتر یک شبکه اجتماعی شخصی برای افراد است ، ما به شما شبکه اجتماعی مجازی “LinkedIn” را معرفی می کنیم تا بتوانید همکاران در شغل و زمینه کاری خود پیدا کنید.


لینکداین به شما کمک میکند تا بتوانید با شرکت ها و افراد مختلف کار و درامد نیز داشته باشید. پروفایل “LinkedIn” ، کاملا مشابه یک روزمه کاریست که در آن شما اطلاعات تحصیلی  و نام داشنگاه خود را برای نمایش به دیگران وارد می نمایید.همین طور اطلاعاتی از قبیل مهارت هایتان ؛ تخصص شما ؛ تجارب و سابقه کارتان ؛ شغل فعل شما و یک نمایه تصویری از خود ( عکس ) در جهت تکمیل پروفایل خود وارد نمایید و همینطور اطلاعات تماس جهت گفتگو را نیز در فیلدهای طرح شده وارد نمایید.فراد اصلی و مهم یک کمپانی، نقش بسیار موثری را در تولید لید و موقعیت فروش ایفا می‌کنند. در لینکداین هم این افراد می‌توانند به گونه‌ای فعالیت کنند که کمپانی آنها بهتر توسط دنبال‌کنندگان‌شان دیده شود. ولی نباید فراموش کرد که محیط آن به دلیل این‌که کاملا مربوط به کسب و کار و تجارت حرفه‌ای است، در عمل می‌تواند از خیلی شبکه های اجتماعی دیگر موفق‌تر عمل کند.برای نمونه یک مدیر بخش بازاریابی، باید با انتشار پست‌های مربوط به کمپانی‌ای که در آن به فعالیت می‌پردازد، مخاطبان بیشتری را تشویق کند تا به لید و موقعیت فروش تبدیل شوند.

شاید هم‌اکنون بسیاری از صاحبان صنایع از اهمیت داشتن وب‌سایت رسمی کسب‌و‌کار خود مطلع هستند اما ارتباط این وب‌سایت با پروفایل شما در این شبکه جزء فراموش نشدنی موفقیت شماست.پس سعی کنید هرچی سریعتر صفحه مخصوص کمپانی خود و همینطور کارمندان را در این سوشال مدیا فراهم کنید.بــدون تردیــد موفقیــت کسب‌و‌کارهای کوچک با همفکری گروهی از متخصصان به نتیجه بهتری خواهد رسید، بنابراین این امتیاز را نیز در دنیای مجازی جدی بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. لینکداین این فرصت را برای شما فراهم ساخته است. بسیاری از گروه های حرفه ای مرتبط با کسب و کار و فعال در حوزه شما برای خرید و فروش اجناس و خدمات خود گرد هم آمده است. متناسب با کسب‌و‌کارتان گروهی از متخصصان مقیم دیگر کشورها را در این شبکه بیابید و به آنها درخواست دوستی بدهید و همواره سعی کنید آنها را با مسائل مربوط به کسب‌و‌کارتان درگیر کنید تا آنها مجبور به ارائه نظرات خود در صفحه شخصی شما باشند.

در پایان این نکته را یادآوری می شوم که فعالیت در شبکه های اجتماعی علاوه بر برند سازی و کسب فرصت های درآمدی می تواند در سئو سایت و افزایش مخاطب سایت به شما کمک کند.



  • یک برنامه نویس