یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

۱۵
ارديبهشت

با وجود پیشرفت ها در تکنولوژی حضور مجازی، در اکثر موارد سیستم های این حوزه چیزی جز یک نمایشگر و یک هدفون نیستند و این نوع حضور خیلی تصنعی است. ولی اینک در تلاشی برای ارائه تجربه حضور مجازی به شکلی واقعی تر (!) پژوهشگاه Ikei در دانشکده طراحی سیستم دانشگاه متروپولیتن در توکیو، چیزی را در دست توسعه که دارد که به آن "تکنولوژی حضور مجازی" گفته می شود.

سازندگان این سیستم که برای اولین بار در Expo 2012 رونمایی شد، ادعا می کنند که محصولشان قادر به استفاده از هر 5 حس برای ارائه تجربه ای نزدیک به تجربه حضور فیزیکی در محلی دیگر است. این سیستم بیشتر از نوع بازیگری مجازی است تا واقعیت مجازی زیرا کاربر به صورت بی حرکت بر روی صندلی قرار می گیرد و محرک های پنج گانه مربوط به محل دیگری را از طریق بخش های مختلف سیستم دریافت می نماید.

ولی این کار به سادگی آوردن یک نمایشگر و یک هدفون نیست، بلکه بایستی این محرک های محیطی به شکلی استادانه در اختیار حواس پنجگانه کاربر قرار گیرد. به این منظور پژوهشگاه Ikei سیستم خود را با استفاده از یک نمایشگر 3D، هدفون ها، یک فن برای رساندن جریان هوا و بو ها، یک صندلی متحرک و پدال هایی برای ایجاد حس راه رفتن یا دویدن، مجهز کرده.

پروفسور «یاسوشی ایکه یی» می گوید که صندلی با حرکت خود حس های مربوط به تغییر جهت و ورود به محیط های مختلف را ایجاد می کند و «پدال ها برای ایجاد حس راه رفتن یا دویدن و موازی بودن سطوح یا غیر آن استفاده می شوند. مثلاً وقتی در حال دویدن باشید لرزش های شدید ایجاد می شود که می توانیم آنها را در بخش های مختلف پا پخش کنیم. همچنین وقتی در یک شهر راه می روید، بو ها و جریان های هوایی مختلفی وجود دارد که سیستم آنها را بازسازی می کند.»

پژوهشگاه Ikei در ساخت این سیستم بیشتر افراد کم توان و کهنسالی را مد نظر داشته که قادر به مسافرت نیستند ولی ممکن است بخواهند تجربه رفتن به مکان های مختلف را کسب کنند.

  • یک برنامه نویس
۱۴
ارديبهشت

چیزی به سال 2013 نمانده و تمام کمپانی ها با سخت کوشی فراوان روی محصولاتشان کار می کنند. کاربران هم می خواهند که هر چه زودتر بهترین محصولات به میدان بیایند تا پادشاه بازار را بخرند ولی بازی تخت شاهی، همیشه پویا در جریان است و هنوز محصول قبلی به تخت عادت نکرده، مدعیان جدید می آیند و با نمایشگر بزرگتر، پردازنده قوی تر یا حافظه بیشتر آن را به چالش می کشند.

اما شاید هم در آینده سخت افزارهای درون تلفن ها چندان مهم نباشند چون دنیای تکنولوژی به سمت رایانش ابری در حرکت است و وقتی پردازش در ابرها انجام شود، تلفن ها می توانند از شر رقابت سخت افزاری راحت شوند، البته نه تا چند سال آینده. ما همچنان باید حدس و گمان ها درباره سخت افزارهای آینده را دنبال کنیم تا بتوانیم در بهترین زمان، خرید مناسبی داشته باشیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره تلفن های آینده بر شماریم.

  • یک برنامه نویس
۱۴
ارديبهشت

click here

تا امروز در موقعیتی قرار داشته اید که بخواهید خوانندگان مطلب شما، بر روی یک لینک کلیک کنند و اما ندانید چگونه آنها را به این کار ترغیب کنید؟ عده ای وقتی در این موقعیت قرار می گیرند وسوسه می شوند تا از عبارت ''‍‍‍کلیک کنید'' یا ''اینجا را کلیک کنید'' استفاده کنند. در این مطلب به موارد تاثیر این عبارات بر مخاطب و راه های بهتر برای هدایت خواننده به سمت لینک ها می پردازیم.

  • یک برنامه نویس
۱۳
ارديبهشت

به فکر راه اندازی سایت یا وبلاگ جدیدی هستید، چیدمان صفحه را بر چه اساسی مشخص می کنید؟‌ شاید هم به عنوان یک طراح و برنامه نویس وب با یک مشتری مواجه اید که از شما خواسته سایتی برایش راه اندازی کنید یا سایت قبلی اش را باز طراحی کنید.

در راه اندازی یک وب سایت جدید یا بهبود نسخه قبلی باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد که به تدریج و به طور مفصل در نردبان به آنها می پردازیم. اما امروز نوبت این است که سراغ «HeatMap» برویم. بخش مهمی که اغلب فراموش می شود و شاید هم بسیاری از وجود آن اطلاع نداشته باشند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • یک برنامه نویس