یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۴
ارديبهشت

++C زبان برنامه نویسی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی از زبان برنامه نویسی C توسعه یافت. ++C مبتنی بر سبک زبان برنامه نویسی شیء گرا می باشد. نکته ی دیگر اینکه در ++C کلمات کلیدی کمی وجود دارد اما مانور زیادی می توان روی آن داد و تقریباً برنامه ای نیست که نتوان با آن پیاده سازی کرد.

دانلود زبان برنامه نویسی Turbo C++ 4.5

Turbo C: یکی از کامپایلرهای قدیمی زبان برنامه نویسی C است اما با وجود اینکه مدت ها از تاریخ انتشار آن میگذرد همچنان یکی از محبوب ترین کامپایلرها به شمار می رود و در بسیاری دانشگاه های کشورمان نیز از این نرم افزار استفاده می شود. این نرم افزار دارای ظاهر جالبی نبوده و همواره محیطی مشابه محیط داس را برای کاربران تداعی می کند چراکه از ابتدا این کامپایلر برای سیستم عامل داس نوشته شده است.

++Turbo C: یکی از زبان های برنامه نویسی قدرتمند است و ما امروز یکی از کامپایلرهای این زبان را در اختیار شما می گذاریم که کار با آن ساده است و در عین حال تمامی امکانات مورد نیاز شما را داراست و برنامه های شما را در تمامی سیستم عامل ها اجرا می کند.
++Borland C: نام یکی از کامل ترین و مشهورترین نسخه های زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز برای توسعه نرم افزارهای کاربردی و بانک های اطلاعاتی می باشد. این نرم افزار برنامه نویسی قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های جدید ویندوز تا ویندوز 7 را دارا می باشد و در آن از تکنولوژی Client-Server استفاده شده است و امکان برنامه نویسی بروی Linux نیز در این زبان برنامه نویسی وجود دارد.

Microsoft C++/C:
 زبان C++/C یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی می باشد. منظور از C++/C یعنی هم زبان C و هم زبان  ++C است.  ++C خود فرزند C است و همه قابلیت های C به علاوه برخی قابلیت های جدید مثل شی ء گرایی را دارا می باشد، در نتیجه، کامپایلر های  ++C، کد نوشته شده به زبان C را نیز می توانند کامپایل کنند. زبان C++/C وابسته به یک سیستم عامل نیست یعنی شما بعد از نوشتن برنامه خود به زبانC++/C، اگر کد استانداری نوشته باشید می توانید با توجه به سیستم عامل(ویندوز،گنو/لینوکس،مک و...)، کدتان را کامپایل کنید. می توان کد C++/C را در هر محیطی (مثلاً NotePad در ویندوز و یا gEdit در گنو/لینوکس) نوشته و بعد آن را بوسیله یک کامپایلر کامپایل کنیم، ولی برای راحتی کار ما می توانیم از یک IDE مناسب، نیز بهره ببریم.

مشخصات

حجم فایل: 4.2 + 24.9 + 1.0 + 85.7 + 10.7 مگابایت 
تاریخ انتشار: 14:52 - 90/1/18 
منبع: پی سی دانلود 
امتیاز:  

لینک های دانلود

 دانلود Turbo C v2.0 - با حجم 1.0 مگابایت | لینک کمکی

 دانلود Turbo C++ v3.0 DOS - با حجم 4.2 مگابایت | لینک کمکی
 دانلود Turbo C++ v4.5 Win - با حجم 24.9 مگابایت | لینک کمکی
 دانلود Borland C++ v5.02 - با حجم 85.7 مگابایت | لینک کمکی
 دانلود Microsoft C-C++ v7.0 - با حجم 10.7 مگابایت | لینک کمکی



توربو سی + + سی + + کامپایلر و محیط توسعه یکپارچه (محیط برنامه نویسی) در اصل از بورلند بود. اخیراً آن توسط Embarcadero فناوری، که از تمام ابزار کامپایلر بورلند با خرید از تقسیم آن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد CodeGear توزیع شد. اصلی توربو سی + + محصول خط در انتظار نگه داشته بود پس از سال ۱۹۹۴ قرار داده‌است، و در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک محیط برنامه نویسی مقدماتی در سطح زنده، در اصل نسخه تکمیل نشده به پایین از سی گل سرسبد آنها + + اینترنتی. توربو سی + + ۲۰۰۶ در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد و موجود در 'اکسپلورر و نسخه های« حرفه‌ای بود. نسخه اکسپلورر بود رایگان برای دانلود و توزیع در حالی که نسخه حرفه‌ای محصول تجاری بود. در اکتبر ۲۰۰۹ Embarcadero پشتیبانی از فناوری‌های قطع آن ۲۰۰۶ سی + + زبان‌های. به این ترتیب، نسخه اکسپلورر دیگر در دسترس نیست و برای دانلود نسخه حرفه‌ای است که دیگر در دسترس نیست برای خرید از فناوری‌های Embarcadero. توربو سی + + است که توسط سی + + اینترنتی موفق شد.

نسخه‌های تاریخی

اولین نسخه از توربو سی + + در طول داس سلطنت در رایانه‌های شخصی ساخته شده‌است. آن را در نسخه‌های ۱٫۰ آمد، در حال اجرا در سیستم عامل / ۲ و نسخه‌های ۱٫۰۱، منتشر شده در ۱۹۹۱ فوریه ۲۸ [۱]، در حال اجرا در داس. دوم قادر به تولید هر دو کام و برنامه‌های EXE، و با بورلند توربو 'sکامپایلر اسمبلی برای پردازنده‌های x۸۶ اینتل روانه بازار شدند. نسخه اولیه از توربو سی + + کامپایلر در پایان مقابل توسعه یافته توسط TauMetric استوار بود (TauMetric بعد توسط شرکت سان مایکروسیستمز بود به دست آورد و جلویی خود زیر آفتاب سی + + ۴٫۰، که حمل در سال ۱۹۹۴ ثبت شده بود) این کامپایلر پشتیبانی ایتیاندتی ۲٫۰ انتشار سی + +.

توربو سی + + ۳٫۰ در سال ۱۹۹۱ (حمل و نقل در تاریخ ۲۰ نوامبر) منتشر شد، آمد و در میان انتظارات از انتشار آمدن توربو سی + + برای ویندوز. در ابتدا به عنوان داس کامپایلر آزاد ، ۳٫۰ پشتیبانی از سی + + قالب، اسمبلر خطی بورلند، و نسل اجرایی حالت داس برای هر دو ۸۰۸۶ واقعی حالت و ۲۸۶ محافظت شده (و همچنین اینتل ۸۰۱۸۶.) ثانیه اجرا ۳٫۰ 'ایتیاندتی سی + + ۲٫۱، در تازه ترین زمان. محصول جداگانه توربو اسمبلی بود دیگر گنجانده شده‌اند، اما درون خطی - اسمبلر می‌تواند به عنوان نسخه قابلیت ایستادن کاهش می‌یابد.

به زودی پس از انتشار ویندوز ۳٫۰، بورلند به روز شده در توربو سی + + برای حمایت از توسعه نرم‌افزار ویندوز. توربو سی + + ۳٫۰ برای ویندوز محصول به سرعت توسط توربو سی + + ۳٫۱ (و پس از آن توربو سی + + ۴٫۵) دنبال شد. این امکان وجود دارد که پرش از ۱.x نسخه به ۳.x نسخه در قسمت تلاش برای پیوند توربو سی + + تعداد فایل با مایکروسافت نسخه‌های ویندوز، با این حال، به نظر می‌رسد بیشتر احتمال دارد که این جهش شد به سادگی به همگام سازی توربو سی و توربو سی + +، از توربو سی ۲٫۰ (۱۹۸۹) و توربو سی + + ۱٫۰ (۱۹۹۰) از تقریباً در همان زمان آمده بودند، و نسل آینده ۳٫۰ ادغام هر دو سی و سی + + کامپایلر بود.

شروع با نسخه ۳٫۰، سگمنتال بورلند سی + + کامپایلر خود را به دو محصول مجزا خطوط : "توربو سی + +" و "بورلند سی + +" # :. توربو سی + + نسبت به hobbyist و بازار کامپایلر ورود در سطح بازار عرضه شده بود، در حالی که بورلند سی + + هدف توسعه بازار نرم‌افزار حرفه‌ای. بورلند سی + + شامل ابزارهای اضافی، کامپایلر بهینه سازی کد و مستندات برای رسیدگی به نیازهای توسعه دهندگان تجاری. توربو سی + + ۳٫۰ می‌تواند با جدا افزودنیها مانند توربو اسمبلی و توربو ویژن ۱٫۰ ارتقا هستند.

نسخه ۴٫۰ در نوامبر ۱۹۹۳ منتشر شد و قابل توجه بود (در میان چیزهای دیگر) برای حمایت قوی خود را از قالب. به طور خاص، بورلند سی + + ۴ بود در توسعه از کتابخانه قالب‌های استاندارد، بیان الگوها، و برنامه‌های کاربردی پیشرفته برای اولین بار از قالب metaprogramming. با موفقیت این محصول تکامل یافته پاسکال دلفی، بورلند کار خود را در بورلند سی + + مجموعه متوقف شد و متمرکز در سی + + ساز برای ویندوز. سی + + اینترنتی به اشتراک گذاشته دلفی جلویی چارچوب برنامه، اما حفظ بورلند سی + + پشت پایان کامپایلر. توسعه فعال در بورلند سی + + / توربو سی + + تا سال ۲۰۰۶ حالت تعلیق در آمد.

برنامه نویسی با توربو سی ++

در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، زبان c، توسط دنیس ریچی و به عنوان زبان برنامه نویسی سیستم‌ها طراحی شد.این زبان از دو زبان قدیمی تربنام‌های BCPL و B حاصل شده‌است .زبان c تا سال ۱۹۷۸ منحصر به استفاده در لابراتوار کمپانی BELL بود تا این که توسط دو تن بنام‌های ریچی و کرنیه نسخه نهایی این زبان منتشر شد . به سرعت کامپایلرها و مفسرهای متعددی از C توسعه یافت امام برای جلو گیری از ناسازگاری‌های ایجاد شده و نیز حفظ قابلیت حمل زبان تعاریف متحد الشکلی توسط استاندارد ANSI {American national standard institute{ موسسه استاندارد ملی آمریکا ارایه گردید.

مفسر خود برنامه‌ای کامپیوتری است که برنامهی سطح بالا داده ی ورودی آن و برنامه ی ایجاد شده به زبان ماشین خروجی آن را تشکیل می‌دهد .

بطور کلی ویژگی‌های مهم زبان C به اختصار به شرح زیر است :

۱- زبان سی بطور گسترده‌ای در دسترس است. مفسرهای تجاری آن در بیشتر کامپیوترهای شخصی، مینی کامپیوترها و در کامپیوترهای بزرگ قابل استفاده‌است. ۲-سی زبانی است همه منظوره، ساخت یافته سطح بالا مانند زبان پاسکال و فرتون ...وانعطاف پذیر که برخی از خصوصیات زبانهای سطح پایین را نیز که معمولآ در اسمپلی یا زبان ماشین موجود است دار است .در عین حال این زبان برای کاربردهای ویژه طراحی نشده و می‌توان از آن در همه ی زمینه‌ها بخصوص به دلیل نزدیکی آن به زبان ماشین در برنامه نویسی سیستم استفاده کرد . بنابرین c بین زبان‌های سطح بالا و سطح پایین قرار دارد ودر نتیجه اجازه می‌دهد که برنامه نویس خصوصیات هر دو گروه زبان را بکار ببرد.از این رو در بسیاری از کاربردهای مهندسی بطور انحصاری زبان c بکار می‌برند. (زبان‌های سطح بالا دستو العمل‌هایی شبیه زبان انسان و پردازش فکری او دارند، همچنین یک دستوالعمل زبان سطح بالا معادل چند دستور العمل به زبان ماشین است). ۳-برنامه‌های نوشته شده به زبان C بطور کلی مستقل از ماشین یا نوع کامپیوتر است و تقریبآ تحت کنترل هر سیستم علملی اجرا می‌شود. ۴-کامپایلرهای c معمولآ فشرده و کم حجم هستند و برنامه‌های هدف ایجاد شده با آنها در مقایسه با سایر زبانهاب برنامه نویسی سطح بالا خیلی کوچک و کارآمدند. ۵- برنامه‌های c در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی سطح بالا به راحتی قابل انتقال هستند، دلیل آن این است که c خیلی از ویژگی‌های وابسته به نوع کامپیوتر را در توابع کتابخانه‌ای خود منظور داشته‌است .بنابرین هر نسخه از C با مجموعه‌ای از توابع کتابخانه‌ای مخصوص به خود همراه است که بر اساس ویژگی‌های کامپیوتر میزبان مربوط نوشته شده‌است . این توابع کتابخانه‌ای تا حدودی استاندارد است و معمولآ هر تابع کتابخانه‌ای در نسخه‌های متعدد c به شکل یکسان در دسترس است. ۶- C روش برنامه نویسی ماژولار را پشتیبانی می‌کند. همچنین از نظر عملگرها نیز زبانی قوی است که عملگرهای گوناگونی برای دست کارس روس داده‌ها در سطح بیت دار است . ۷- بطور کلی جامعیت، عمومیت، و خوانایی، سادگس، کارایی و پیمانه‌ای بودن که همگی از مشخصات برنامه‌ای ایده‌آل است در زبان C پیاده سازی می‌شوند. ویژگی‌های فوق موجب شده زبان C یکی از قویترین و محبوب ترین زبانهای برنامه نویسی دنیا مطرح شود.

برنامه نویسی با توربو سی ++ در ویندوز

توربو سی ++ هنوزه در بسیاری از کشورهای جهان سوم من‌جمله ایران ,سنگاپور ,هندوستان ,تایلندو... بعنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای آموزش زبانهای برنامه نویسی سی و سی++ مورد استفاده قرار میگیرد.از آنجا که این برنامه برای کار در سیستم عامل داس تهیه شده بود در نتیجه در سیستم عاملهای جدید شرکت مایکروسافت نظیر ویندوز ویستا ,ویندوز 7 و اخیراً ویندوز 8 قابل اجرا نیست.برای اجرای این برنامه در نسخه های جدید این سیستم عامل شبیه سازی ساخته شده است که میتوان از آن برای این منظور استفاده کرد.TurboC Simulator 1.65 برنامه ای رایگان است که به کاربران اجازه اجرای توربو سی در تمامی نسخه های ویندوز را براحتی میدهد و در مراکز مختلف آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • یک برنامه نویس
۲۱
ارديبهشت

طراحی سایت


منابع زیادی برای یادگیری و پیشرفت به عنوان یک طراح وجود دارد. چیزی که شاید بیشتر از حد کافی باشد.اما اگر فردی با اراده قوی، جستجوگر، خلاق و علاقه مند به طراحی و گرافیم هستید ورود شما را به قلمرو طراحان وب سایت خوش آمد میگوییم. مطالبی که در زیر به آنها اشاره میکنم صرفا تجربه های شخصی خودم و بعضی از دوستان و اطرافیان من هستند و هیچ سند علمی و محکمی برای اراده و اثبات آنها ندارم. یکی از وسوسه های بزرگ برای کارآموزان طراحی این است که سراغ این آموزش های مختلف بروند و سریع چیزهای متفاوتی یاد بگیرند. پیش از اینکه وقت کافی روی یادگیری مبانی اولیه طراحی وب بگذارند. بعضی ابزارها مانند دریم ویور شرکت ادوبی سبب می شود که طراح ها فکر کنند نیازی به آموختن HTML و CSS ندارند. راههای مختلفی برای یادگیری وجود دارد، مانند شرکت در دوره های طراحی وب سایت، خواندن کتابهای آموزشی، یادگیری از روی خودآموزهای تصویری (ویدئویی)، دنبال کردن آموزشها از روی وب سایتها و . . . اما هرکس با توجه به وقت، توانایی و بودجه خود باید تصمیم بگیرد که کی و از چه طریقی آموزش را شروع نماید.

  • یک برنامه نویس
۱۹
ارديبهشت


پس از این که گوگل از سرعت وب سایت ها به عنوان یکی از پارامترهای الگوریتم های خود در رتبه بندی  و امتیاز دهی استفاده کرد، هر یک از مدیران وب سایت ها دلیل خوبی برای توجه به بارگذاری هر یک از صفحات وب سایت خود پیدا کردند. در گذشته و با توجه به سرعت محدود اینترنت بالا آمدن یک وب سایت با تعداد عکس های زیاد یکی از مواردی است که موجب کندی وب سایت می گردد و حتی گاهی اوقات باعث می شود که برخی از عکس های سایت باز نگردند که در این صورت نیز ظاهر سایت شما زیبا نخواهد بود. در نتیجه  استفاده از تعداد عکس کمتر یکی از اولویت ها در کاهش سرعت بارگزاری وب سایت می باشد.

  • یک برنامه نویس
۱۸
ارديبهشت

یا زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی۵ یا اچ‌تی‌ام‌ال۵ (به انگلیسی: HyperText Markup Language5 یا HTML5) زبانی برای ساختن و ارائهٔ محتوا برای شبکه جهانی وب است، این پنجمین تجدید نظر از استاندارد اچ‌تی‌ام‌ال است (در سال ۱۹۹۰ ایجاد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان HTML4 استاندارد شده‌است) و تاکنون همچنان در دست توسعه‌است. ویکی پدیا

امروزه تمام مرورگرهای اصلی مانند کروم، سافاری، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر زبان کدنویسی HTML5 را پشتیبانی میکنند و امکان استفاده از تمام ظرفیت های آن فراهم شده است.

  • یک برنامه نویس