یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۶
دی
امروزه پیشرفت روزافزون فن‌آوری ارتباطات، سازمان‌ها را به رقابت سخت و آگاهانه دعوت می‌کند و به جرات می‌توان گفت سازمان‌هایی در این رقابت کمی و کیفی پیروز هستند که مدیران آن‌ها، سازمان خود را با شرایط محیطی وفق داده و شرایط داخلی را بهبود بخشند. از طرفی، سودآوری یک شرکت که بقای آن‌ را تضمین می‌کند، به طراحی برنامه مدیریت بازار صحیح براساس ارضای نیازهای مشتریان وابسته است. بازاریابی کوششی است درجهت کاهش مخاطرات داخلی و خارجی شرکت، که با به‌کارگیری روش‌های اقتضایی، موقعیت‌ها را ارزیابی کرده و واکنش سازمان‌ها را در برابر آن‌ها تضمین می‌کند.
اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قرار داد. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان سازمان و مشتریان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توان آن ها را به سازمان نزدیکتر ساخت . برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریان می باشد.
نا آگاهی و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانین «بازاریابی اینترنتی» نه تنها خود این به اصطلاح «بازاریاب های قلابی اینترنتی» را در آینده ای نه چندان دور به زحمت و دردسر می اندازد، بلکه بیشتر و متاسفانه باعث «بی اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتریان (از همه جا بی خبر) آنها می شود. مهمترین اصل در دیجیتال مارکتینگ از طریق پست الکترونیک یا Email Marketing آن است که ارسال کننده پیام های بازرگانی بایستی قبلاً از مخاطب «اجازه بگیرد» یا به عبارت دیگر «مخاطب یا کاربر اینترنتی» خود دریافت «خبرنامه ها و نامه های تبلیغی» آن شرکت ارسال کننده را با تنظیم و تکمیل فرم ها و طی مراحلی درخواست کرده باشد. و این همان چیزی است که کمتر شرکت یا سایت تبلیغی اینترنتی زحمت رعایت آن را به خود داده است. بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر بازاریاب دیجیتالی به آن احتیاج دارد و برای این که این مهارت را به درستی به دست بیاورد، باید یک استراتژی اولیه قوی داشته باشد. در بازاریابی قطره ای شما باید مدام محصول خود را به مشتری معرفی و یادآوری کنید. ممکن است تصور کنید که با تبلیغات انبوه می توانید به این نقطه برسید، اما این دقیقا همان اشتباهی است که خیلی از بازاریاب های دیجیتال مرتکب می شوند و شکست می خورند! این که شما یک ای میل یا پیغام تبلیغاتی خاص را بدون این که هر گونه ارتباطی با مشتری گرفته باشید، ارسال کنید، نتیجه خاصی ندارد. اگر می خواهید در بازاریابی قطره ای موفق باشید، باید هنر ارتباط گیری با مشتری را یاد بگیرید.
در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال چیست را نیز مشاهده کنید. منبع بلاگ اد اکثر این راهکارها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کسب‌وکارهای کوچک‌تر، بیشتر قدر چنین روش‌های کم هزینه‌ای را می‌دانند.
بی رویه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صریح و شفاف» از مخاطبین، شرکت هایی به نام «تبلیغ اینترنتی» سیلی از نامه ها و خبرنامه های الکترونیکی خود را به سوی شرکت ها و آدرس های اینترنتی که در اختیار دارند (یا خریداری کرده اند) روانه می سازند.
تأثیر اینترنت بر آمیخته بازاریابی :
به کارگیری اینترنت یعنی جدیدترین و مهمترین فناوری دوران ما، یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها می باشد. پدیده بازاریابی اینترنتی نیز درجهت پاسخگویی به این نگرانی ها پدیدار گشت و از آن به بعداستراتژی های مختلفی برای تبدیل بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین ارائه شده است.
از مهمترین فعالیت های بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ، طراحی آمیخته بازاریابی است. بنابراین، زمانی بازاریابی مبتنی بر اینترنت همراه با موفقیت خواهدبود که آمیخته بازاریابی اینترنتی مناسبی طراحی گردد.
فیلیپ کاتلر (۱۹۹۱) آمیخته بازاریابی را مجموعه ای از متغیرهای (ابزارهای) قابل کنترل بازاریابی می داند که شرکت آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزد.
  • یک برنامه نویس
۱۱
دی

امروزه به طور فزاینده ای مشتریان باهوش ترشده، امکانات مجهزتری دارند، آگاهی بهتری می یابند، محافظت بهتری می شوند و دامنه  انتخاب بیشتری دارند، و از آنجایی که بازار به سمت مشتری گرایی در حرکت است، اکنون باید تبلیغ کنندگان بینش بسیار عمیق تری را نسبت به خواسته ها، نیازها و تمایلات مشتریان خود داشته و در پی کسب رضایتی فراتر از انتظارات آنها را به شیوه ای کارامد و موثرباشند. و همان طورکه در دنیای امروز، متدهای تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی در مصرف کنندگان پیشرفت کرده، با چالشی تحت عنوان شکاکیت مصرف کننده مواجه است. بنابراین پرداختن به این حرفه و حضور افرادی متخصص و با تجربه وصاحب سبک در این حوزه یک ضرورت محسوب می شود.
بعد زمانی تبلیغ را نمی توان از تاریخ انسان تفکیک کرد. تبلیغات با نقطه آغازین خلقت انسان وهبوط آدم بر زمین پیوند دارد. چرا که انسان از یک سو دارای فکر و اعتقاد است و از سوی دیگر مصالح حیاتی ویژه دارد.

تاریخ پر نشیب و فراز جوامع انسانی گواهی می دهد که تبلیغ و ارتباط فکری و اعتقادی در هیچ عصر و زمانی از هیچ جامعه ای جدا نبوده است. حتی جوامع ساده و ابتدائی نیز ناگزیر بوده اند پیام های خود را در رابطه با مسائل مشترک حیاتی به هر نوع ممکن از نقوش حجاری، دود، آتش، تصاویر، پرچم ها، اشارات، جارچی ها، کبوتران، سمبل ها و
ابزار ها به همنوعان خود منتقل کنند. دایرة المعارف(کالبز) در این باره
می نویسد: تاریخ تبلیغات تاریخچه گسترش و عمومی عقائد است، علامات، سخنوری ها، سمبل ها، آرزوها، رنگ آمیزی، نقاشی ها و کنده کاری های ابتدائی وعلامات ارتباطی به شیوه ابتدائی مسائل تبلیغاتی بود که پیش از اختراع خط به کار می رفت به هر حال قرن ها توانایی خواندن و نوشتن محدود به افراد اندکی بود و در تواریخ آمده که فراعنه بر دیوار معابد و احرام، رموزی را نقش می کردند دال بر اخبار سیاسی و پیروزی های جنگی داشت و نیز رموزی که دال بر عبارات و معاملات بود دانشمندان باستان شناس درآثارباستانی عراق نشریه ای مربوط به1800 سال قبل از میلاد یافتند که کشاورزان را به افشاندن بذر و بر داشت محصول و مبارزه با آفات نباتی، راه نمایی می کرده است. از قدیمی ترین ادوار تمدن فرهنگ انسان، فلاسفه، نویسندگان، هنرمندان، شعرا و خطبا از دانش و فن، هنر و فلسفه درتبلیغات یاری جسته، دراین زمینه کتاب ها نوشته اند و نخستین جریده رسمی به منظور تبلیغات در سال 91 قبل از میلاد در چین صادر شد
تعریف تبلیغ:
به عنوان شاخه ای از علوم ارتباطات در میان علوم انسانی جای داشته است و هر چند هنوز به صورت علم کاملاًَ مستقلی مطرح نشده است، اما می توان با تحقیق مطالعه و گسترش مباحث آن جایگاه آن را در میان علوم انسانی مشخص نمود و به صورت کاملاًََ عملی ارائه کرد.

تبلیغ کوششی است تعمدی و حساب شده که به منظور شکل دادن به دریافت، دست کاری کردن ادراک و هم سو کردن رفتار مخاطبان با نیت مورد نظر ما تبلیغ صورت می گیرد و یا به بیانی دیگر انتقال فکر جهت تأثیر گذاری بر افکار و اعمال دیگران و نیل به مقاصد خاص با استفاده از ابزار و شیوه های گوناگون در زمان و مکانی محدود چرا که گاه تبلیغ در کوتاه ترین مدت می تواند اثر مطلوب به جا بگذارد و گاه در زمانی طولانی.

در فرهنگ تبلیغات در تعریف تبلیغ آمده است؛ عبارت است از هر نوع مطلب، علامیه یا اطلاعیه برای جلب توجه مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانه ها منتشر و در آن، کالا یا خدمات اعلام می شود. آگهی توسط شخص یا موسسه«آگهی دهنده» و یا یک دفتر تبلیغاتی و اجرا و نشر آن توسط « رسانه» انجام می شود.
هدف از تبلیغات تجاری:
در تبلیغات تجاری، ترغیب به معنی تلاش برای انگیختن دیگران به پذیرفتن دیدگاه سخن گو و یا پیام مورد نظر است. هدف از تبلیغات تجاری تشویق و ترغیب بیننده، شنونده و یا خواننده برای خرید و استفاده تجاری است.
تمام موفقیت ها درتجارت و کسب تولیدات صنعتی، اختراعات، تعلیم و تربیت منوط به طرز اجرای روش ترغیب است. بعضی تبلیغات اطلاعات را با ترغیب آمیخته و در بعضی ترغیب کم بوده و در بعضی به هیچ وجه ترغیب کار نمی رود. به طور کلی تبلیغات تجاری باید یک وسیله ی موثر برای ترغیب تلقی شود که به وسیله آن پیام گیران را به هدف خاصی که مورد نظر تبلیغات چی است جلب کند. که این کار اگر انجام دهند یا آن جنس را بخرند یا نخرند یا به فلان تولیدات صنعتی با نظر موافق نگاه کنند. اطلاعات که در آگهی داده می شود از نظر تبلیغات چی در درجه دوم اهمّیت قرار دارد و هدف اصلی ترغیب و تشویق پیام گیران است.

بازاریابی مشارکتی: هزینه به ازای فروش‌های صورت گرفته

در این مدل پرداخت هزینه تبلیغاتی، مبلغ ثابتی برای هر فروش محصول یا خدمات، توسط آگهی‌دهنده به نمایش‌دهنده تبلیغات پرداخت می‌شود.
آگهی‌دهندگان، عاشق این شیوه پرداخت هزینه تبلیغات خود هستند. زیرا همیشه بازگشت سرمایه آنها با این شیوه پرداخت مثبت است.
فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: نرخ مشارکت مصرف‌کننده، میزان فروش. منبع : آکادمی دیجیتال مارکتینگ


شکست یک هدف تبلیغاتی نتیجه ی دو عامل است :

1. عدم مهارت در نوع عکس العمل که تبلیغات چی مایل است در پیام گیر به وجود بیاورد.

2. تعبیر غلط پیام گیران از خصوصیات و جزئیات پیام تبلیغات چی است.

http://www.kashanccima.org/Media/magezin/Trade-book-14.jpg
روش صحیح تبلیغات تجاری در افکار عمومی:
تبلیغات تجاری به طور آشکار بر افکار عمومی مردم اثر می گذارد.
این اثر گاه نیک و گاه بد وبرخی اوقات جمع اضداد است. تبلیغات تجاری می تواند عاملی برای آگاهی و یا بد آموزی باشد و انگیزش خرید مصرف را ایجاد کند و یا از میان ببرد و باعث شادی و یا غم بشود. در واقع تبلیغات تجاری قادر است به صورت یکی از عامل های تصمیم گیری رفتار همکاران که آن را دریافت می کنند اثرهای گوناگون به جای می گذارد. بنابراین باید با حوادث به افکار مردم منطبق باشد و تبلیغات چی باید از قایع وافکار عمومی آگاهی داشته باشد تبلیغات وسیله ای است برای نیل هدف، اثر تبلیغات در افکار عمومی شرطی کامل است که بر احساسات تکیه کند و احساسات را جهت بخشد. موفقّیت در تبلیغات زمانی حاصل می شود که نسبت به آن چه که گفته می شود آگاهی وجود داشته باشد. علاوه بر رابطه تبلیغات و مردم در تبلیغات تجاری محتوی اطلاعاتی و آموزشی آگهی های تجاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. تبلیغات تجاری را به هیچ عنوان نباید فقط از دید گاه آگهی های مبتذل و تکراری و پر سر و صدای تلویزیونی یا صفحات پر از رنگ و بی احساس مطبوعات رژیم گذشته نگریست.

  • یک برنامه نویس
۱۱
دی
نکات عملی برای بهبود کمپین‌های بازاریابی ایمیلی
زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی در کنار بازاریابی ایمیلی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

- برای فروش هر چیزی...

- برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

- برای آموزش به مخاطبین شما

ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

هدف فعالیت بازاریابی خود را تعیین کنید.
اغلب شرکت ها مخلوطی از اخبار شرکت، به روز رسانی ها، نکات و ترفیعات فروش را در یک پیغام نامنظم ارسال می کنند. به جای این کار، با تیم بازاریابی و فروش خود به دقت هدف هر پیام را بررسی کنید تا بتوانید ظاهر آنرا به درستی طراحی کنید و آنرا به بخش مناسبی از لیست خود ارسال نمایید. شما می توانید اهداف فعالیت های بازاریابی تان را به صورت خلاقانه ای اطلاع رسانی کنید:
• محتوایی فراتر از اطلاعاتی که تا کنون داشته اید، ایجاد کنید.
• یک محصول یا خدمت خاص را برای بازگشت مشتریان موجود تبلیغ کنید.
• ترافیک را به صفحات و مقالات جدید وبسایتتان بیاورید.

بسیاری از افراد برای ارسال ایمیل انبوه بازاریابی از Yahoo , Gmailو در بهترین حالت مثلا از Outlook برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اما در ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تنها بخش کوچکی از کار است. بخش مهم کار آماده سازی مناسب محتوی ایمیل‌ها برای ارسال و نهایتا اطلاعاتی است که بعد از ارسال ایمیل باید برای تحلیل ایمیل مارکتینگ در اختیار داشته باشیم. در ضمن ارسال انبوه ایمیل توسط این ابزارها در اکثریت موارد منجر به اسپم شدن ایمیل‌ها می‌گردد.

به بیان دیگر استفاده از نرم افزارها و ابزارهای غیرحرفه‌ای برای بازاریابی ایمیلی چیزی جز اتلاف وقت نیست و یک بازاریابی کورکورانه و بی فایده تلقی می‌گردد. این ابزارها اطلاعات مورد نیاز برای یک ایمیل مارکتینگ موفق را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

نرم افزارهای حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ ، اطلاعات مناسبی از ایمیل‌های ارسالی در اختیار ما قرار می‌دهند. مثلا اینکه چه تعداد از ایمیل‌ها باز شده اند ، چه تعداد از ایمیل‌ها به مقصد نرسیده‌اند ، چه ایمیل‌های مشکل دارند و امکان ارسال به انها وجود ندارد.

اصراری نیست که شما هر روز ایمیل بفرستید، زمان‌بندی ارسال ایمیل بستگی به نوع کسب‌وکار شما و نوع خدماتی که شما ارائه می‌دهید، دارد.

اما اگر زمان بین ارسال زیاد شود، ممکن است مخاطبان شما را فراموش کنند. پس بر اساس توانمندی خود این زمان را تخمین زده و روی تقویم علامت بزنید.در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید. ما مقالات بیشتری را در دسته بازاریابی ایمیلی برای شما آماده کرده ایم.کی از دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه برای ایمیل‌های خود، مشترکانی پیدا کنند که مخاطب هدف آنها بوده و می‌توانند درآینده با پیاده سازی یک استراتژی به مشتری‎های آنها تبدیل گردند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از مشترک‌گیری، آیا محتوای شما به کار مشترکتان می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟در برخی موارد برای اثربخشی ایمیل با رعایت اصل احترام به مخاطب، یک ایمیل را در بازه‌های زمانی مناسب چندین بار به مخاطب ارسال کنید.ساعت ارسال ایمیل نیز حائز اهمیت است، با توجه نوع کسب‌وکارتان این ساعت متغیر است. به طور کلی ساعات ابتدایی روز بین ۸تا ۱۰ صبح، ساعات انتهایی زمان کاری بین ۳تا ۶ بعدازظهر و ساعات انتهایی شب بین ۱۰تا ۱۲ افراد به احتمال بیشتری ایمیل‌های خود را چک می‌کنند.

در ادامه به چهار مورد اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست آورده که بهره‌وری از آنها سبب ماندن دیگر کاربران شما شود:

۱-از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست

۲-به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند

۳-به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید

۴-در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببرید

همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.


تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب می‌گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.

حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌وکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک کند.

http://8409-presscdn-0-53.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/07/email-marketing-automation-tools.png


نکات بازاریابی ایمیلی

در انجام بازاریابی ایمیلی باید عوامل مختلف مورد آزمایش قرار گیرند تا بیشترین بازدهی به دست آید. اما بعضی عوامل در بازاریابی ایمیلی هستند که تاثیر گذاری بالایی دارند اما کمتر مورد آزمایش قرار می گیرند. در این مطلب دیدگاه بازاریابان اینترنتی در مورد عوامل تاثیر گذار و استفاده از آن ها ذکر شدند که می تواند معیار خوبی برای شروع آزمایش ها در بازاریابی ایمیلی باشد.

منبع : تبلیغات انلاین بلاگ‌اد


  • یک برنامه نویس