یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی در غرفه‌های شما ایفای نقش می‌کنند

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) یک مفهوم است که مانند سایر مفاهیم جدید یک تعریف ندارد.

رسانه‌هایی که مردم محور (کاربر محور) هستند و بیشترین میزان بازدید‌کنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد، این رسانه‌ها برای کسب‌وکارها بسیار جذاب و دل‌ربایند. زیرا کسب‌وکارها همیشه به دنبال کسب توجه و علاقه مخاطبان (مشتریان یا کاربران) بوده‌اند. اینجاست که علم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

هنوز هیچکس تصور نمی‌کرد که روزی جنبه اجتماعی اینترنت بصورت کاربرد اصلی آن درآید. قوه محرکه این امر، نیاز اجتماعی به یافتن اجتماعات آنلاین است. اما طنز جالب در این میان در این است که بر اساس فرضهای اولیه درباره اثرات اجتماعی اینترنت، از آنجا که این ابزار باعث محدود کردن فزاینده افراد به روابط غیر شخصی و رودررو می‌شود بنابراین می بایست به آن به چشم یک نابود کننده اجتماعات نگریسته می‌شد.
به نظر می‌رسد اینترنت در حال خلق تغییراتی اساسی است.در نتیجه ذات و طبیعت روابط در جامعه و اجتماعات اینترنتی نیز با وضع قوانین جدید تغییر می‌کند. به عبارتی ما تنها در حال تغییر کانال های ارتباطی خود نیستیم بلکه به دنبال راهی برای ایجاد روابط اینترنتی صحیح و منافع طولانی مدت مشترک هستیم.
این گونه جوامع جدید هیچوقت جایگزین جوامع اجتماعی از نوع واقعی شان نخواهند گردید، بلکه به عنوان تسهیل کننده تجارب اجتماعی عمل خواهند کرد. به گونه ای همزمان، این اجتماعات جدید در حال جهانی تر و محلی تر شدن هر چه بیشتر هستند. تسهیلات ارتباطی به ما امکان می دهد تا در سطح جهانی و از راه دور به شیوه ای جدید با اجتماعات که منافع مشترکی داریم، بپیوندیم.
در نتیجه پیوستن به این "اجتماعات از راه دور" قادر خواهیم بود تا در دنیای واقعی نیز روابط اجتماعی بهتری با همسایگان، بازارها و دولت های محلی برقرار سازیم.
ونچرلی معتقد است که اینترنت انتظارات درباره تدریس و آموزش را بالا برده زیرا اساتید امروزه مجبورند مطالب خود را با عمق بیشتری بیان و حوزه های شناختی جدید را بسیار بیشتر از آنچه در گذشته مورد توجه بود، پوشش دهند.
دانش آموزان نیز همچنین انتظار دارند که دامنه فرآیند یادگیری خود را در هر لحظه که نیازمند سئوال و برقراری رابطه با استاد باشند، به خارج از محدوده های کلاس گسترش دهند. پست الکترونیکی، اتاق های گفتگو ، نشست های اینترنتی و ... باعث گردیده تا ارتباط دانشجویان با استاد و مطالب درسی خود بیشتر گردد.
این امر نکته مثبتی برای آینده آموزش و تعلیم محسوب می شود. در عین حال که شبکه های اجتماعی برای جوانان در ایالات متحده و دیگر کشورها بسیار مهم است، این امر باعث بروز سردرگمی در کلاس ها نشده است.
افراد زیادی به اینترنت به عنوان منبع دوست‌یابی و کسب اطلاعات مراجعه می نمایند. کاملا بدیهی است که این امر به روابط دیپلماتیک در سطح بین الملل کمک خواهد کرد.
اینترنت امروزه امکان کاملا غیر منتظره برقراری ارتباطات بین افراد و شهروندان را فراهم نموده است، امری که در تاریخ روابط بین الملل در تئوری و در عمل به یک رویا شبیه بود. اینترنت به کلی این خط سیر را تغییر داده و امکان برقراری ارتباطات بین افراد و گروه های یک اجتماع با افراد و گروه های جوامع دیگر را مهیا کرده است.
طبیعی است که این امر اثراتی جهانی از خود بجای خواهد گذاشت، همان‌گونه که ارتباط بین نخبگان و رهبران جوامع اثرات مشهودی روی امکان برقراری روابط در سطح بین الملل داشت. امروزه، شهروندان در دو طرف مرزها می‌توانند عقاید، نظرات و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، و از این گذر به خلق قلمرو عمومی جهانی بپردازند که می‌تواند کاملا مجزا، و در مواردی متناقض، با قلمروهای ارتباطی در سطوح دیپلماتیک و دولتی باشد.
آنچه که یک دولت، خوب و ضروری می‌پندارد، ممکن است با نظرات کاربران اینترنتی در سرتاسر جهان مطابق نباشد. این امر باعث ایجاد تنش در سیستم های بین المللی و در عین حال نوعی جدید از محدودیت در حوزه توانایی‌های دولت‌ها می‌شود.
● آدرسهای شبکه اجتماعی
در اینجا نشانی بعضی از سایت هایی که در زمینه ترکیب و ارتقاء ارتباطات اجتماعی موجود و همچنین تشکیل گروه های اجتماعی جدید هستند را مشاهده می نکنید. این سایت ها از جمله شبکه هایی هستند که با سرعت در اینترنت در حال رشد بوده و نشان دهنده پدیده ای غیر معمول به نام اعتبار روز افزون اجتماعی هستند.
myspace یک گروه اینترنتی است که در آن شما می توانید با دیگر دوستان رفقای خود آشنا شده و در عین حال فضایی اختصاصی را در اختیارتان قرار می دهد تا در آن عکسها، ژورنال ها و سلایق خود را با شبکه ای در حال گسترش از رفقای مشترک خود به اشتراک بگذارید.منبع : تبلیغات انلاین بلاگ اد
facebook فهرست راهنمای اجتماعی که به افراد اجازه می دهد تا اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این آدرس همچنین به افراد کمک می کند تا به آن بخش از اطلاعات که بیشترین ارتباط با فرد را داراست، دسترسی داشته باشند.
در آدرس سایت craigslist شما می توانید به مواردی از قبیل؛ بازارها ، طبقه بندی انجمن های محلی ، کاریابی ، مسکن، لوازم و خدمات، آگهی ، فعالیت های اجتماعی، دوستیابی، مشاوره و اطلاعات اجتماعی و بسیاری از اطلاعات دیگر را بدست آورید.
wikipedia بزرگترین دایره المعارف مرجع در اینترنت است ،این دایره المعارف رایگان و بصورت اشتراکی توسط مردم سرتاسر جهان نوشته می شود.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) مانند سایر مفاهیم یک تعریف ندارد، بلکه کارشناسان و متخصصان مختلف برای آن تعاریف متعدد ارائه کردند. برخی از این تعاریف را با یکدیگر مرور کنیم:

- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرمی از بازاریابی اینترنتی است که از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به ارتباطات بازاریابی و برندسازی استفاده می‌کند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در درجه اول شامل به اشتراک‌گذاری اجتماعی محتوا، ویدیوها و عکس‌ها برای اهداف بازاریابی است.

- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرآیند بازاریابی یک محصول، سرویس یا نام تجاری از طریق مصرف‌کنندگان یا دیالوگ‌های سازمانی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است.

- بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، فرآیند بدست آوردن ترافیک سایت یا توجه از طریق رسانه‌های اجتماعی است.

- برنامه‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی معمولا تلاش برای ایجاد محتوایی که توجه جذب کند یا خوانندگان را تشویق کند آن را در سراسر شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

- استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج شرکت و محصولات خود را بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گویند.

- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرآیند ترویج وب‌سایت ، محصولات یا سرویس‌ها از طریق کانال‌های اجتماعی آنلاین و ارتباط با جامعه بسیار بزرگی از افراد که از طریق کانال‌های تبلیغاتی سنتی امکان پذیر نیست را گویند.

- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی است که تمرکز آن به روی مردم است نه روی محصولات اهداف اصلی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را می‌توان در موارد زیر باشد:

  • افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب
  • مکالمه درباره محصول یا خدمات و دریافت بازخورد
  • افزایش خوشنامی و آگاهی ازنام تجاری (برند)
  • ایجاد هویت برای نام تجاری و ارتباط با نام تجاری مثبت
  • اضافه کردن رویدادها در رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد. زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد. بنابراین تدوین یک «استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» یک اصل اساسی برای کسب‌وکارهای علاقمند این حوزه به شمار می‌رود.

dailykos فضای اینترنتی آزادی خواهانه جهت تفسیرهای سیاسی و به تحرک وا داشتن آراء و عقاید و townhall فضای اینترنتی محافظه کارانه جهت تفسیرهای سیاسی و به تحرک وا داشتن آراء و عقاید است.
تغییر و تحولات در نظام اجتماعی ناشی از اینترنت انکار ناپذیر است. این تغییرات حتی شیوه برقراری ارتباط شاگرد و استاد و روش تدریس در سطوح دانشگاهی را هم متحول کرده است. این امر بطور اساسی قابلیت انجام تحقیقات توسط دانشجو یان و به اشتراک گذاشتن یافته‌های آنها با دیگران را بالا برده است. امروزه حتی بچه ها هم به نوعی برای تکالیف درسی و برقراری روابط اجتماعی خود به اینترنت وابسته شده اند.
نظریه جامعه علمی بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰ مطرح بود، و در اوایل دهه قرن بیست و یکم، دانش آموزان آمریکایی به دنیایی وسیع و در حال رشد از اطلاعات دسترسی پیدا کردند.
امروزه، دیگر اینکه استاد درباره حقایق، ارقام و داده ها به شاگردان خود مطلب بیاموزد کافی نیست زیرا دانشجویان خود می توانند در منابع الکترونیکی که به وفور نیز یافت می‌شوند این‌گونه اطلاعات را بدست آورند.
در عین حال، دیگر حتی نمی‌توان از آنها انتظار داشت تا مطالب کتاب های درسی خود را حفظ و یا درس پس بدهند. در عوض آنچه اکنون دانشجویان بدرستی به دنبال آن هستند پرداختن عقلانی و انتقادی به روابط بین پدیده ها و ایجاد ساختارهای تحلیلی برای مواجهه با مسائل از ابعاد مختلف است.

  • یک برنامه نویس

شبکه‌های اجتماعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی