یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

تبلیغات و تفاوت های تبلیغات اینترنتی

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۲ ب.ظ

تبلیغات تاثیر به سزای در بالا بردن آگاهی مشتری دارد. افراد مختلف واکنش هایی مختلفی را نسبت به تبلیغات نشان می دهند. هدف ازتبلیغات اینترنتی در دست گرفتن بازار نیست بلکه ایجاد اعتماد و ایمان در مشتری میباشد تبلیغات اینترنتی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها می باشد اما تغییر الگوی مصرف و ایجاد نیازهای کاذب و پاسخگویی سریع به آن نیازها سهم فروش و سود آوری را در بازار شرکتها افزایش میدهد. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر تبلیغات آنلاین و تبلیغات بر رفتار مشتریان در فروش آفلاین شرکت سپیده ماهان کیش در بازه زمانی دو ساله 1391-1392 می باشد. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری داده ها، برای آزمون 4 فرضیه این پژوهش، پرسشنامه می باشد که در بین مشتریان شرکت سپیده ماهان کیش که در سال های 1391 و 1392 از این شرکت خرید کردند، توزیع شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل مدل معادلات ساختاری و برازش مدل با استفاده از نرم افزارهای Spss و Lisrel8.8 به منظور بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بنر تبلیغاتی اینترنتی، وب سایت، ایمیل و موتور جستجو و به طور کلی تبلیغات آنلاین با اطمینان 95 % بر رفتار مشتریان در فروش آفلاین تاثیر مستقیم دارد.

تبلیغات و تفاوت‌های تبلیغات اینترنتی

امسال تحولات بسیاری را در حوزه تبلیغات آنلاین دیدیم و شاید متوجه شده باشید که چه قدر سرعت این پیشرفت سریع است. امکاناتی چون هدفمندی موضوعی، هدفمندی بر اساس سیستم عامل و خیلی موارد دیگر سبب شده‌اند که کار آگهی‌دهنده‌ها آسان شود. اما سوال اینجاست که آیا فضای تبلیغاتی آنلاین برای کسب‌وکارهای بزرگ آنلاین کافی است و می‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد یا خیر؟

در حقیقت همیشه افرادی بیرون از فضای آنلاین هستند که شاید نام کسب‌وکار آنلاین شما را نشنیده باشند و همچنین عکس این موضوع صادق است و بدون حضور در فضای آنلاین، شاید کسب‌وکارتان نادیده گرفته شود.

دی‌جی کالا یکی از اولین کسب‌وکارهای آنلاین بود که به تبلیغات محیطی رو آورد تا مخاطبان خارج از محیط مجازی را از دست ندهد و از سوی دیگر کمپین‌های هماهنگ با فضای آنلاین راه‌اندازی کرد و توانست در هر دو فضا مخاطبانش را بیابد.شاید قابل تصور نباشد که یک بازی آنلاین ایرانی به تبلیغات محیطی رو بیاورد، ولی اخیرا کلوب فوتبال من دست به چنین کاری زده‌است.

 تبلیغات

اما مشکل بزرگ تبلیغات محیطی این است که قابل تجزیه و تحلیل نیست و شاید فقط بتوان به صورت تقریبی دریافت که چه قدر تاثیرگذار بوده.

آیا تبلیغات آنلاین برای شما موثرتر خواهد بود؟

روش های متعددی برای تبلیغ یک وب سایت میتوان به کار برد. این روش ها میتوانند وب سایت را به صورت آفلاین و آنلاین (تبلیغ بنری، تبلیغ متنی و…) ترویج دهند. به طور مشابه اگر وب سایت یک ابزار بازاریابی برا کمک به ترویج کسب و کار حقیقی باشد، گمان میشود که بهترین روش برای تبلیغ این کسب کار استفاده از روشهای تبلیغاتی سنتی میباشد. اما این صحیح نیست.
در حقیقت، بیشتر کسب و کارها در دنیای حقیقی برای ترویج وب سایت های خود از روش های آفلاین استفاده میکنند، چرا که برداشت آنان این بوده است که بهترین روش برای انتقال پیام و تبدیل آگهی های تبلیغاتی به فروش موثر، بوسیله یک وب سایت امکان پذیر است. در اینجا مجله خبری رصد رسانه به چند دلیل مهم برای بهتر بودن تبلیغات آنلاین از تبلیغات آفلاین می پردازیم:

آگهی های فوری

وقتی که کاربران از وبسایتی بازدید میکنند، آنها میتوانند سریعا به محصول یا خدمات آن دسترسی پیدا کنند که این امر به وسیله تبلیغات چاپ شده و تلویزیونی امکان پذیر نیست. شما میتوانید یه بازدید کننده از هر کلیک دریافت کنید که فوری بتوانند تصمیم به خرید بگیرند. کسب و کار شما چه بر پایه تجارت الکترونیک باشد و چه نباشد، شما میتوانید این بازدید کننده ها را بسیار آسان تر از دیگر شرایط تشویق به خرید کنید، بعنوان مثال: آگهی فروش فوری به شما کمک میکند خودروی خود را برای فروش سریعتر، بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید و در نتیجه بازدید آگهی خود را بالاتر ببرید.آگهی های فوری از اعتبار و بازدید بسیار بیشتری برخوردارند.

یادآوری آسانتر

توانایی به یاد آوردن آدرس وب سایت ها بسیار راحت تر از به یاد آوردن شماره تلفن هاست. دلیل این مساله این است که به یاد آوردن کلمات بسی آسان تر از یادآوری ترکیبی از رقم هاست. بنابراین، استفاده از تبلیغات آنلاین، در تشخیص دیگران به شما برند بهتری میدهد و بازاریابی شما موثر تر خواهد بود. مخاطب یابی هدفمند شما با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید. قابل توجه ترین ویژگی وب سایت ها و بازاریابی آنلاین این است که بر خلاف تبلیغات چاپی و تلویزیونی یک واسط تعاملی است.

همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات آنلاین یک شانس برای تصمیم های فوری خرید است. آنچه که تبلیغات آنلاین را بیش از همه از تبلیغات آفلاین متمایز میکند مشتریان بالقوه ای هستند که به اطلاعاتی که میخواهند میتوانند دست پیدا کنند به طوریکه به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. این باعث میشود که آنها احساس اطمینان بیشتری برای خرید کردن پیدا کنند.

اکنون برخی مدیران تجاری به این نتیجه رسیده اند که معرفی کالا از طریق تبلیغات سنتی و به روش هایی همچون هدایای تبلیغاتی (مثل خودکار، جاسوئیچی، کلاه و لیوان)دیگر چندان مفید نیست. این روش های قدیمی و نخ نماشده، بسیار هزینه بر است و راندمان پایینی دارد. بر این اساس بازاریابی سنتی و استفاده از شیوه های قدیمی تبلیغ نظیر استفاده از تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات و مانند آن اندک اندک به محاق فرو می رود. این در حالی است که «اینترنت» علاوه بر این که ابزاری بی نظیر برای تبادل اندیشه ها و اطلاعات به شمار می رود، از جایگاه ممتازی در حوزه تبلیغات نیز برخوردار است.

هزینه کمتر

تبلیغات تلویزیونی و چاپی میتوانند بسیار گران باشند. شما نه تنها مجبور به پرداخت برای فضای تبلیغاتی که نیاز دارید هستید، بلکه باید هزینه تولید، طراحی و غیره تبلیغات را نیز بپردازید. با پرداخت کلیکی هزینه کمتر و مناسب تری در این زمینه پرداخت خواهید کرد.
به خاطر طبیعت متمرکز و هدفدار تبلیغات اینترنتی و قابلیت ردگیری موثر و کارآمد بودن تبلیغ، هزینه های وارده بسیار کمتر از تبلیغات سنتی خواهد بود.

تبلیغات جهانی را ممکن میسازد

پوشش گسترده اینترنت در سراسر جهان به موجب دستیابی تعداد کثیری از مردم جهان به این رسانه است به طوری که روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر ضمن دسترسی به اینترنت در سایت‌های مختلف آن جستجو می کنند.
تبلیغات آنلاین باعث میشود که تبلیغات محدود به مکان خاصی نباشد و قابل استفاده برای اقصی نقاط جهان قرار بگیرد. در حالیکه تبلیغات بیلبردی و حتی تلویزیونی برای شهر و کشور خاصی قابل استفاده است.

مدیریت آسانتر تبلیغات آنلاین

تمام خبرهایی را که فرد می بیند و صفحاتی که باز می‌کند به طور خودکار در سیستم ثبت می‌شود و براساس آن می‌توان آمار مراجعه کنندگان به سایت را بدست آورد.
نظارت و مدیریت اینکه چه کسی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده است در مورد تبلیغات آنلاین آسانتر است. تبلیغات آفلاین، به صورت موثر نمیتوانند نظارت شوند. مثلا اگر یکی از مشتریان شما در مورد یک تبلیغ بیلبردی خاص با شما تماس بگیرد، شما به سختی تشخیص خواهید داد که کدام بیلبرد مد نظر این شخص بوده ست. تبلیغات آنلاین ابزار تحلیل تمامی اتفاقاتی که در محل سرمایه گذاری شما می افتدا را فراهم میکند.

هدف گذاری مطلوب در جامعه تکنولوژی زده

بدون شک، اکثریت جامعه مدرن امروز تمایل به وصل بودن به اینترنت دارند. خرید از طریق اینترنت امروز مورد توجه است چرا که در این صورت توانایی مقایسه قیمت ها بینابین فروشگاه های مختلف سریعا ممکن است. اگر تمایل مردم بیشتر به آنلاین بودن است، پس بهتر است که تبلیغات نیز به صورت آنلاین صورت گیرد.

همیشه در دسترس است

تبلیغات آنلاین ۲۴ ساعت در روز و هفت روز در هفته در هر زمان قابل دسترسی در وب سایت شماست. این بدین معنی ست که شما میتوانید به صورت موثر فروش داشتی باشید حتی زمانی که در خواب هستید.
وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن میکنند، میتوانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و غیره به دست آورند. همچنین میتوان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی