یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

چگونه یک طراح وب سایت شویم ؟

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

طراحی سایت


منابع زیادی برای یادگیری و پیشرفت به عنوان یک طراح وجود دارد. چیزی که شاید بیشتر از حد کافی باشد.اما اگر فردی با اراده قوی، جستجوگر، خلاق و علاقه مند به طراحی و گرافیم هستید ورود شما را به قلمرو طراحان وب سایت خوش آمد میگوییم. مطالبی که در زیر به آنها اشاره میکنم صرفا تجربه های شخصی خودم و بعضی از دوستان و اطرافیان من هستند و هیچ سند علمی و محکمی برای اراده و اثبات آنها ندارم. یکی از وسوسه های بزرگ برای کارآموزان طراحی این است که سراغ این آموزش های مختلف بروند و سریع چیزهای متفاوتی یاد بگیرند. پیش از اینکه وقت کافی روی یادگیری مبانی اولیه طراحی وب بگذارند. بعضی ابزارها مانند دریم ویور شرکت ادوبی سبب می شود که طراح ها فکر کنند نیازی به آموختن HTML و CSS ندارند. راههای مختلفی برای یادگیری وجود دارد، مانند شرکت در دوره های طراحی وب سایت، خواندن کتابهای آموزشی، یادگیری از روی خودآموزهای تصویری (ویدئویی)، دنبال کردن آموزشها از روی وب سایتها و . . . اما هرکس با توجه به وقت، توانایی و بودجه خود باید تصمیم بگیرد که کی و از چه طریقی آموزش را شروع نماید.
ممکن است همین الان به این وضعیت رسیده باشید. بنابراین شاید وقت اش رسیده باشد که روی یادگیری مبانی اولیه وقت بیشتری صرف کنید.

ابزارهای یادگیری

بسیاری از طراحان کارشان را خودشان یاد گرفته اند و حتی کسانی که دارای آموزش آکادمیک در این رشته هستند نیاز دارند تا پیوسته به اطلاعات شان اضافه کنند و یاد بگیرند. منابع و ابزارهای زیادی برای یادگیری و پیشرفت وجود دارد. طراحی وب یکی از مهارت های بسیار محبوب است که امروزه اغلب افراد با خلاقیت های فردی آن را کسب می کنند . هنگامی که یک ایده یا طرح در تخیل شما شکل میگیرد و احساس میکنید که می تواند یک طرح بالقوه باشد تعداد زیادی کتاب و آموزش های متنوع در دسترس شما است.

اولویت بندی یادگیری و کار

بسیاری از طراحان آنقدر سرشان شلوغ است که برای یادگیری فرصتی پیدا نمی کنند.از بهترین ها بیاموزید . اجازه دهید الگوهای شما در زمینه طراحی وب ، طراحان حرفه ای وب سایت ها باشند و نکات و پیشنهادهای آنها را بکار بگیرید. این بدین معنی است که شما باید مقدار زیادی از وقت خود را صرف پژوهش و یافتن مواد لازم برای شغل طراحی کنید. با ورود به جامعه طراحان وب سایت شما باید از اشتباهات و موفقیت های آنها درس بگیرید . اگر بخواهید به صورت مرتب مهارت هایتان را افزایش دهید و در راس هرم کیفیت باقی بمانید، باید برای یادگیری تان اولویت قایل شوید. شاید این به معنی نه گفتن به برخی کارها باشد. اما ارزش اش را دارد. 

دریافت بازخورد از مشتری

گوش کردن به حرف مشتری ارزش زیادی دارد. باید ببینید که آنها چه احساسی راجع به کار شما دارند. در نهایت این نظر مشتری است که از همه چیز مهم تر است.شیوه کاری طراح وب به این صورت هست که با استفاده از فوتوشاپ تمپلیت یا همون قالب وب سایت رو طراحی میکنه بعد این قالب رو کد میکنه و تبدیل به HTML میکنه. پس تسلط به فوتوشاپ یه نیاز اساسی هست. پیشنهاد من برای اینکه بتونید خوب قالب طراحی کنید این هست که تا میتونید Sample ببینید و از اونها ایده بگیرید؛ شکر خدا چیزی که زیاده نمونه سایت های مختلف هست. این هنر هم مثله هر هنر دیگه ای با تقلید شروع میشه تا به آفریدن و خلقِ بقول معروف آنلاین منجر شه. بنابراین روی این موضوع وقت بگذارید. با مشتری صحبت کنید و نظرشان را بگیرید. این به شما نقاط ضعف و قوت تان را نشان می دهد و می توانید روی بهبود شان کار کنید.

 آیا کارکردن با طرح و قالب بندی رنگی را دوست دارید؟ :

طراحی هر وب سایت با تعیین طرح بندی یا layout شروع می شود. اگر ترجیح می دهید باتصاویر گرافیک کار کنید باید به جای آن به حرفه طراحی گرافیک وب سایت بیاندیشید. اگر هم ترجیح می دهید با متن و پاراگرف ها و جملات در وب کار کنید باید به جای طراحی به سراغ حرفه نویسندگی در وب بروید.نقد کردن کار راحتی نیست اما یک کلید به سوی بهبود و پیشرفت است. در یک نقد سازنده فقط نمی گوییم که «این بخش از گرافیک نیاز به کار بیشتری دارد» یا «زیاد خوب نیست.» بلکه نقاط مشخص گرافیک که نیاز به کار دارند را نشان می دهیم. در این حالت متوجه می شوید که کدام بخش از کار نیاز به بهبود دارد. سعی کنید یک طراح دیگر پیدا کنید تا کارهای شما را نقد کند و البته نظرات مشتریان، همکاران و بازدیدکنندگان کمک های بزرگی به شمار می روند.

منابع موثر برای الهام گرفتن

طراحان معمولا از طرح های دیگران برای الهام گرفتن استفاده می کنند تا بتوانند به خلاقیت خودشان اضافه کنند. منابع مختلفی برای این کار در اینترنت وجود دارد.حداقل دو سه ماه سعی کنید هر چیز جدیدی که یاد می‌گیرید روی سایتتان پیاده کنید. مثلاً به گوشه و کنار سایت خود، گجت‌هایی مثل «ساعت»، «اوقات شرعی» و امثالهم اضافه کنید. با کنترل پنل سایت خودتان نیز کار کنید. مثلاً یک ایمیل مخصوص سایت خودتان با دامنه خودتان ایجاد کنید، سطح دسترسی پوشه‌ها را بررسی کنید

طبیعت، عکس ها و هر چیز دیگری می تواند منبع الهام شما باشد. برخی طراحان یک دفترچه برای جمع آوری کارهای الهام بخش دارند و همه چیز را آنجا قرار می دهند تا بعدا به آن مراجعه کنند.

ریسک پذیری

وقتی روی پروژه های شخصی تان کار می کنید، فرصت خوبی دارید تا چیزهای جدید را امتحان کنید. اینجا فرصتی دارید تا خارج از چهارچوب همیشگی فکر کنید و کار متفاوتی انجام دهید.
کثر طراحان وب عاشق دنیای وب اند. آنها بسیار علاقه دارند که در طول روز به وب گردی به میزان زیاد پرداخته و به دیگر صفحات و وب سایت ها سرک بکشند. در حالی که این امکان وجود دارد که این کار را نیز مانند هر کار دیگری بدون علاقه ذاتی به کار انجام داد و بر اساس عمل به اصول حرفه ای حتی در طراحی موفق هم بود،اما به شما می گوییم اگر از گشت و گذار در صفحات وب خوشتان نمی آید و کلا با دنیای وب میانه خوبی ندارید، در نهایت طراحی وب نیز شما را آزار خواهد داد

  • یک برنامه نویس

شغل طراحی وب

طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی