یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

یادگیری علوم کامپیوتر

در این مجله به آموزش های مختلف حوزه فناوری میپردازیم

علوم کامپیوتری با سرعت زیادی در حال پیشرفت و به روز رسانی است. در این مجله سعی خواهیم کرد مباحث مختلفی در این حوزه را بررسی و آموزش های مفیدی را ارایه دهیم

پیوندهای روزانه

click here

تا امروز در موقعیتی قرار داشته اید که بخواهید خوانندگان مطلب شما، بر روی یک لینک کلیک کنند و اما ندانید چگونه آنها را به این کار ترغیب کنید؟ عده ای وقتی در این موقعیت قرار می گیرند وسوسه می شوند تا از عبارت ''‍‍‍کلیک کنید'' یا ''اینجا را کلیک کنید'' استفاده کنند. در این مطلب به موارد تاثیر این عبارات بر مخاطب و راه های بهتر برای هدایت خواننده به سمت لینک ها می پردازیم.

کلمه 'کلیک' توجه کاربر را به سمت موس می برد نه موضوع لینک

کابران امروز، معمولا می دانند که لینک چیست و موس چگونه کار می کند پس ضرورتی به یادآوری برای آنها وجود ندارد. عبارت ''کلیک'' توجه کاربر را از موضوع کم می کند و به سمت عمل کلیک کردن هدایت می کند، در حالی که بهتر است از افعالی استفاده کنیم که کاربر را به کاری مشخص ترغیب کند. تصویر زیر مثالی که موضوع را برای شما ملموس می کند. ممکن است این موضوع کاملا ساده و بدیهی به نظر برسد. اما هنوز بسیاری از وبمسترها و یا نویسنده های سایت ها و وبلاگ ها آن را رعایت نمی کنند.


''اینجا'' موضوع لینک را از دید کاربر پنهان می کند

استفاده از کلمه ''اینجا'' برای مشخص کردن لینک بسیار رایج است، اما اشکالی که این کار به وجود می آورد پنهان کردن موضوع لینک از دید کاربر است. معمولا اول جمله ای قرار می گیرد که توضیح لینک است و در انتها کلمه اینجا آورده می شود تا کاربر را به سمت موضوع هدایت کند. این بدان معنی است که کاربر باید جملات قبل را کامل خوانده باشد تا بر روی اینجا کلیک کند در حالی که، در موارد زیادی کاربران در مرور صفحات از خواندن مطالب به صورت کامل خودداری می کنند و اگر ما از عبارت مشخص تری که توضیح لینک مورد نظر هم هست استفاده کرده باشیم شانس اینکه کاربران آن را انتخاب کنند را بالا برده ایم.

علاوه بر این در زمان هایی که به صورت پشت سر هم از این عبارت استفاده می شود کاربران با چندین ''اینجا'' پشت سر هم روبرو می شود که تفکیک آنها برایشان سخت خواهد بود و باید بر روی همه آنها کلیک کنند تا متوجه تفاوت آنها شوند. در صورتی که اگر هر لینک با توضیح مختصری مشخص شده باشد این سر در گمی به وجود نخواهد آمد.


اسم ها را به عنوان لینک انتخاب کنیم

به جای ''اینجا کلیک کنید'' بهتر است یک اسم ملموس و کامل را برای لینک انتخاب کنید. انتخاب اسم ها برای لینک یک ایده برنده است. زیرا اسم ها تصویر مشخص تری را در ذهن کاربران از چیزی که قرار است به آن برسند، به وجود می آورند. توصیه می کنم از فعل های تنها، به عنوان لینک استفاده نکنید، زیرا معمولا فعل ها یک مفهوم کلی را ارائه می دهند و برای مخاطب گنگ هستند. در شرایطی که شما از اسامی مناسبی برای لینک ها استفاده کرده باشید کاربر با صرف کمترین زمان ممکن از محتوای لینک ها مطلع می شود و به احتمال زیاد تری روی آن کلیک می کند.


لینک ها در آخر جملات

بهترین ساختار برای قرار دادن لینک ها در جملات این است که آنها را در پایان جمله قرار دهید. با این کار به کاربر کمک کرده اید تا بلافاصله بعد از اتمام یک جمله به لینک مرتبط دسترسی داشته باشد و مجبور نباشد برای رسیدن به لینک مربوطه به عقب تر بگردد. این کار باعث سرعت بیشتر در خواندن و دسترسی سریع تر کاربران به محتوا می شود.


به جزئیات لینک دهید

بسیار خوب است اگر برای لینک خود از جزئیات مربوط به مورد لینک استفاده کنید به عنوان مثال اگر می خواهید به یک کتاب و یا یک مطلب لینک دهید بهتر است کلمات کتاب و یا مطلب را به عنوان لینک انتخاب نکنید و جزئی از آنها را لینک کنید. برای کتاب نوع فایل و حجم بسیار مناسب است (۵ مگابایت و PDF ) با این کار شما تصویر درستی را برای کاربر از چیزی که قرار است به آن برسد، به وجود آورده اید.


لینک های خود را کلیک خور کنید بدون اینکه بگویید ''اینجا را کلیک کنید''

ازاین پس هر بار که خواستید از ''اینجا'' و ''کلیک کنید'' به عنوان لینک استفاده کنید تاثیر آنها را بر روی مخاطبتان به خاطر بیاورید. راه های زیاد دیگری نیز برای کلیک خور کردن لینک ها وجود دارد که شاید شما تجربه کرده باشید. در بخش نظرات آنها را با ما در میان بگذارید و بگویید که از چه کلماتی برای لینک های خود استفاده می کنید و تجربه شما در استفاده از ''اینجا'' و ''کلیک کنید'' چه بوده است؟!

  • یک برنامه نویس

سئو

لینک بیلدینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی