حرکت به سوی محتوا همیشه خوب
این زمان،زمان شروع نقل این قصه وخاتمه سردرگمی هاست. seo و بازاریابی محتوا
داخل سرزمین دیجیتال در جنگ رنکینگ ها وبهینه سازی سایتها، دو شخصیت
ناسازگار به شمار می آیند؛ در حالیکه انقدر به هم نزدیک هستند که در واقع
دو شخصیت متفاوت از یک نفر بر جا میگذارند.
بازاریابی محتوایی همان
هنربرقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان است به طوریکه اگر صاحبان
یک کسبوکار، محتوای ارزشمند را به صورت دائم در اختیار مشتری قرار
دهند، آنها به پاس حس اعتماد و تعلق که به تولید کننده محتوا دارند،تبدیل
به مخاطب و مشتری دایم می شوند. از طرفی seo می تواند صفحات وب را برای
موتور های جستجو جالب و فریبنده کند به طوری که نتایج جستجو کلمات کلیدی
مخاطب میشود همان صفحات بهینه شده در بالاترین امتیاز.
در بالا ۴ مرحله پرورش مشتریان بالقوه را را لیست کردیم. هدف نهایی آن مراحل ایجاد مشتریان دائمی است. همانطور که میدانید مشتریان دائمی مهمترین تامین کننده مالی برای رشد طولانی مدت تجارت شما خواهد بود. این همان نقطهای است که بیشتر تجارتها شکست میخورند. خیلی راحتر است که شما تعداد بیشتری از محصولات یا خدمات خود را به گروه کوچکی از مشتریان وفادار خود بفروشید تا اینکه یک قلم را به تعداد زیادی از مشتریان تازه وارد بفروشید.
“بیشتر کسب و کارهای کوچک در عرض ۵ سال یا کمتر شکست می خورند!”
یک قیف فروش قوی کار را خیلی آسانتر کرده تا مشتریان دائمی سودآور را افزایش داده و بتوانید به هدف فروش سالیانه خود برسید.
اصطلاح قیف فروش اشاره به این مراحل دقیق دارد برای هر ۱۰۰۰ مشتری بالقوه که شما در بالای قیف قرار می دهید، تنها ۱۰۰ نفر مشتریان احتمالی خواهند شد و از آن ۱۰۰ نفر تنها ۱۰ نفر محصول احتمالی شما را خواهند خرید.
این اعداد همیشه در کسب و کارها متفاوت است. اما در یک مورد مطمئن باشید هر چه وقت بیشتری صرف ساخت و تنظیم صحیح قیف فروش خود نمایید، بیشتر موفق خواهید بود.
این محتوای ارزشمند چه شخصیتی است؟ که هم سر ناسازگاری با seo دارد هم
دوستی قدیمیه seo و گوگل را دچار ابهام می کند و از طرفی همین محتوا بدون
هدف وارد دنیای رقابت رتبه بندی نشده.
این محتوای ارزشمند قهرمان قصه
ما نیست و زاییده تخیل کج فهم های ما از همپوشانی تنگاتنگ seo و بازاریابی
محتوایی است. قهرمان قصه ی ما محتوایی است که عقل انسان آن را می پذیرد، یک
محصول را در ساده ترین شکل ممکن بیان می کند و زمانی وارد قصه ی ما می شود
که همه ی سایت ها اصول اساسی seo را رعایت می کنند و شرایط رقابت نیازمند
اتفاقی جدیدی برای جذب ترافیک هدف گذاری است. او می آید و می درخشد اما
تنها نیست؛ بله تنها نیست، seo و بازاریابی محتوا
دست در دست هم حرکت میکنند. حرکت و همپوشانی و همگرایی آنها بدین صورت
است که سئو ترافیک زایی نمیکند اما راه را هموار میکند و تا زمانی که
سایت با اصول seo و استاندارد های جستجو همگام نشود محتوای ارزشمند به دید
کاربران نمی رسد. seo دارای ظرایف، جزییات و ریزبینی است و از طرفی تکنیکال
به حساب میآید، محتوا وسیع بوده و فرا کل نگر. seo تنها شروع کار است و
روش های بهبود محتوایی ادامه کار.
گفتیم روش های بهبود محتوایی، پس
بیایید چک لیستی از این روش ها در بیاوریم تا پیمان نامه دوستی seo و
بازاریابی محتوایی را به اتمام برسانیم.
- ۹۵/۰۹/۰۷