نکاتی برای نرخ پرش و تاثیر در خروج از سایت
دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ
از فاکتور های مهم در سئو سایت ها نرخ پرش یا Bounce rate است. که به صورت عددی ۰ تا ۱۰۰ بیان میشود و بالا بودن نرخ پرش سایت شما در عمل زنگ خطری است که به شما میگوید یک جای کارتان ایراد دارد و باید به فکر چاره باشید در غیر این صورت به زودی تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد.هرگاه بازدیدکنندهای به سایت شما بیاید و بدون کلیک روی لینکی یا بازدید از دیگر صفحات از وبسایت شما خارج شود بهعنوان یک پرش شناخته میشود. این مبنا بهعنوان bounce rate یا نرخ پرش محاسبه میشود و کاهش این عدد همراه با افزایش تعداد صفحه مشاهدهشده در هر بازدید، برای چند هدف مهم است.
برای پیدا کردن میزان bounce rate وبسایت خود میتوانید به Google Analytics مراجعه کنید که علاوه بر ارائهی نرخ پرش، اطلاعات زیادی در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وبسایت شمارا ارائه میکند.
در این مقاله در مورد راههایی که کاربران ورد پرس برای کاهش نرخ پرش و افزایش میزان صفحات بازدید شده در هر بازدید میتوانند انجام دهند بحث می کنیم.
چرا bounce rate باید کاهش یابد؟
افزایش تعداد صفحات مشاهدهشده در هر بازدید توسط بازدیدکننده، علاوه بر آنکه باعث کاهش نرخ پرش میشود، تعداد بیشتری از مطالب شما مشتری دائم پیدا میکند و آنها علاقه بیشتری دارند تا با شما، وبساتتان و یا برندتان مرتبط شوند، و شانس این که آنها مشتری یا خواننده منظم محتوایشما شوند را افزایش میدهد.
یکی دیگر از مزایای مهم نرخ پرش کم این است که زمانی که موتورهای جستجو نظیر گوگل در حال محاسبه رنکصفحات برای نمایش در نتایج خود هستند، یکی از مواردی که اعتقاد زیادی وجود دارد که برای محاسبهی کیفیت یک وبسایت مورداستفاده قرار میگیرد نرخ پرش است.
اگر گوگل تشخیص دهد که بازدیدکنندگان پس از چند ثانیه کوتاه از زمان کلیک در صفحهی نتایج، وبسایت شما را ترک میکنند، پس این میتواند یک نشانه خوب باشد که تشخیص دهد سایت شما مفید یا مرتبط نیست، بنابراین در آن جستجوی خاص نباید وبسایت شما را نمایش دهد.
بهطور خلاصه ازنظر سئو نرخ پرش بالا میتواند تأثیر منفی روی مکان سایت شما در موتورهای جستجو و به طبع کاهش ورودیهای آنها شود. پس علت اینکه چرا شما باید نرخ پرش وبسایتتان، یا تعداد کاربرانی که بهسرعت از آن خارج میشوند را کاهش دهید.
bounce rate چگونه محاسبه میشود؟
گوگل بهطور کامل شفافسازی نکرده که نرخ پرش چگونه محاسبه میشود. اما اتفاقنظر عمومی این است که اگر بازدیدکننده به وبسایت شما بیاید و پس از مدت کوتاهی بدون هیچ تعاملی تحت هیچ عنوانی از سایت شما خارج شود بهعنوان bounce یا پرش محاسبه میشود. بازه زمانی نامعلوم است اما گمان میرود کمتر از ۱۰ ثانیه باشد.
همچنین دقیقاً معلوم نیست یک نرخ پرش خوب چقدر است اما یک رقم رایج میگوید کمتر از ۵۰% خوب و بیشتر از ۶۰% باعث نگرانی است.
درحالیکه برخی از انواع سایتها از قبیل آنهایی که فوراً به کاربر محتوای موردنیاز را نشان میدهند، مثل لغت نامهها نباید نگرانی زیادی در مورد نرخ پرش بلا داشته باشند، اما انواع دیگری مثل بلاگ ها یا فروشگاههای آنلاین که باید بازدید طولانی یا چندصفحهای ایجاد کنند در مورد نرخ پرش بالا باید نگران باشند.
نرخ پرش بالا مثلاً برای بلاگ ها میتواند نشانه خوبی باشد که محتوای آنها جالب و جذبکننده نیست همچنین میتواند نشانه این باشد که در طراحی سایت مشکل اساسی وجود دارد که باعث دفع سریع کاربر میشود، که اگر این مورد باشد برخی کارهای جدی برای رفع مشکل نیاز است.
بهینه سازی نرخ تبدیل چیست ؟
اگر زمان و تلاش زیادی را برای ایجاد یک سایت قدرتمند با محتوای مناسب و مورد نیاز کاربران تدارک دیدهاید و همچنین استراتژی مناسبی را برای سئو و کسب ترافیک از موتورهای جستجو در پیش دارید، اما نرخ تبدیل conversion rate مناسبی را دریافت نمیکنید، وقت آن رسیده که به فکر بهینه سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization (CRO) باشید.
چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است ؟
- به طور کلی همیشه نیاز به بهبود طراحی و همینطور بررس اوضاع جهت افزایش نرخ تبدیل وجود دارد.
- با توجه به پرداخت هزینه های تبلیغاتی باید بازخورد مناسبی و برگشت سرمایه داشته باشید. با رعایت استانداردهای CRO این عمل ممکن می شود.
- با انجام CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) میتوانیم مشتریان هدف را داشته باشید.
- باعث کاهش هزینه های جذب مشتری می شود.
یکی از شایعترین دلایل نرخ پرش بالا محتوای نامربوط است. مثلاً فردی عبارت “لندن” را جستجو میکند تا اطلاعاتی در مورد پایتخت انگلستان بیابد اما به سایتی وارد میشود که اطلاعاتی در مورد لندن واقع در کانادا ارائه داده که باعث خروج سریع وی از وبسایت (یا همان پرش) میشود.
برخی دیگر از عوامل پرش بدین شرح است:
- سایتی با طراحی بد
- کیفیت پایین محتوا
- استفاده بیشازحد از popup opt-in forms
- صفحات با بارگذاری کند
- ناوبری گیجکننده
- عدم سازگاری با دستگاههای همراه یا فقدان طراحی واکنش گرا
- استفاده بیشازحد از آگهیهای برجسته
- خطا در صفحات یا صفحه یافت نشد
درحالیکه در مورد مثال اول کارهای زیادی نمیتوانید بکنید در مورد دستهی دوم از موارد بالا کارهای زیادی برای چیره شدن بر نرخ پرش بالا میتوانید انجام دهید.
کاربران وردپرس چگونه میتوانند نرخ پرش خود را کم کنند؟
خوشبختانه کاربران وردپرس راههای زیادی دارند تا، حل کنند مشکلاتی که باعث میشود بازدیدکنندگان، وبسایتشان را ترک کنند و نرخ پرش وبسایت را بالا ببرند. اینجا به برخی از مواردی که کاربران وردپرس میتوانند نرخ پرش خود را کم کنند و میپردازیم.
اطمینان از طراحی بصری خوب
باآنکه شاید کاربران تنها دو دهم ثانیه از زمان را به شکل دادن یک ایده در مورد یک برند هنگام ورود به یک وبسایت صرف کنند. اما اطمینان از طراحی استاندارد و با کیفت وبسایت همراه با لگوی آن بسیار مهم است.
این نکته نیز مهم است که طراحی سایت منطبق بر محتوای آن باشد مثلاً سایتی با طراحی وضوح رنگی بالا و استفاده از تصاویر تند ممکن است برای یک نوع سایت مفید باشد اما شاید با آن چیزی که کاربران هنگام مشاهدهی یک وبسایت مشاوره مالی انتظار دارند ببینند، متفاوت باشد.
راهحل: خوشبختانه کاربران وردپرس انتخابهای زیاد و مقرونبهصرفه برای طراحی وبسیاتشان دارند. در قالبهای غیر رایگان وردپرس قالبی چشمنواز و متناسب با محتوای سایت خود انتخاب کنید. همچنین طراحی یک لوگوی منحصربهفرد باوجود گزینههای زیاد نباید مشکل باشد.
بهبود ناوبری سایت
باآنکه احتمال میرود یک بازدید چند ثانیهای کوتاه، در آستانه تبدیل به بازدید تک صفحه بهعنوان پرش قرار گیرد، اما بهبود ناوبری سایت همچنان میتواند مفید باشد.
با ایجاد یک ناوبری مناسب و کمک به بازدیدکنندگان در جهت یافتن مسیر خود برای دسترسی به سایر محتوای وبسایت شما، نتنها میتوانید میزان معتبر کاهش نرخ پرش را داشته باشید بلکه با این کار موجب افزایش زمان حضور بازدیدکننده همچنین تعداد صفحات بازدید شده میشوید که برای موتورهای جستجو این سیگنال را میفرستد که سایت شما بهطور کلی مفید و جالب است و شایسته است که آنها برای سایت شما یک رتبه و مکان خوب در نظر بگیرند.
راهحل : از لینک بین مطالب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که سبک آن با نوشته فرق کند و بهراحتی قابلتشخیص باشد، همچنین آزاردهنده نباشد. از فضاهای پایین و کنار برای نشان دادن پستهای مرتبط و سایر لینکها استفاده کنید. منوی اصلی خود را سازماندهی و استایل بندی کنید، بهنحویکه بهراحتی قابلاستفاده و خواندن باشد.
انتشار مطالب جذاب و خالی از خطا
شاید لازم به گفتن نباشد ، اما اگر شما تلاش می کنید که یک تصویر حرفه ای از وبسایتتان مجسم کنید این نکته مهم است که محتوای شما خالی از غلط املایی و دستوری باشد . برخی کاربران میتوانند چشم پوشی بیشتری نسبت به این امر داشته باشند اما در اکثر موارد مشکلات همراه با محتوای شما باعث از دست رفتن بازدید کننده میشود.
نوشتن یک محتوای خوب و جذاب که بازدید کننده را فورا جذب میکند راهحلی خوب برای افزایش حضور در سایت و تعداد صفحات بازدید شده، و به طور کلی تعامل کاربر است.
راه حل : قبل از ارسال مطالب آنها را از هر لحاظ عیار سنجی کرده و در صورت نیاز به یک ویرایشگر حرفه ای دهید.
حذف آگهی های ناخواسته و بی ربط
بر اساس مطالعات HubSpot از ۲۰۱۱، ۸۴% کاربران بین ۲۵-۳۴ سال یک وبسایت موردعلاقه را به علت تبلیغات مزاحم یا بیربط ترک کردهاند. اگر شما تبلیغاتی در هر صفحه وبسایتتان نشان میدهید، پس این نکته که تبلیغات با محتوایی که ارسال میکنید مرتبط باشد ارزشمند است.
راه حل: با ترکیب یک پلاگین تبلیغات با یک پلاگین نوار کناری شخصی (custom sidebar) شما میتوانید نوارهای چندگانه برای نمایش تبلیغات مرتبط با صفحه یا محتوایی که کاربر در حال مشاهده آن است داشته باشید.
طراحی سازگار با دستگاههای همراه
طراحی وبسایت بهصورت Responsive بدینصورت است که وبسایت بهاندازه صفحهی دستگاهی که با آن مشاهده میشود واکنش نشان داده و خود را با آن سازگار میکند، که این نوع طراحی امروزه امری رایج در طراحی وب است.
بااینحال هنوز هم وب سایتهای بسیاری وجود دارند که از مزیت طراحی واکنش گرا (Responsive) بهره نمیبرند، حالآنکه که راهی ساده و مؤثر برای اطمینان از سازگاری وبسایت با دستگاه همراه است. زمانی که بیشتر سایتها تلاشی برای افزایش کاربران موبایل نکنند، اینیک راه بزرگ است برای کمک به وبسایت شما که جایگاه بهتری از رقبای خود پیدا کند.
طراحی یک وبسایت سازگار با موبایل یا یک نسخه موبایل از آن میتواند به کاهش نرخ پرش شما بینجامد، همچنین یک راه دیگر است برای افزایش رتبهی وبسایت شما در موتورهای جستجو یا حداقل جلوگیری از کاهش آن.
راهحل: طراحی یک وبسایت واکنش گرا (responsive)ایجاد کنید یا یک نسخه موبایل از آن.
وجود خطاهای آسیبزننده در صفحات
اگر صفحهای از سایت شما در موتورهای جستجو لیست شده باشد که اکنون در دسترس نیست یا جابهجا شده بازدیدکنندگان با خطای ۴۰۴(صفحه یافت نشد) مواجه میشوند.
در اکثر موارد صفحه خطای ۴۰۴ پیشفرض چندان مفید و جالب برای بازدیدکنندگان نیست. بااینحال شما میتوانید با صرف زمان برای ایجاد یک صفحه ۴۰۴ سفارشی این فرصت را ایجاد کنید که بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحه ۴۰۴ به یک صفحه دیگر راهنمایی شوند و دستخالی از وبسایت شما خارج نشوند.
راهحل: نصب یک افزونه ریدایرکت یا استفاده از افزونهای برای ساخت صفحه ۴۰۴ سفارشی.همچنین توجه داشته باشید که نحوه هدایت(ریدایرکت) از صفحه ۴۰۴ خود محل بحث است که پس از خواندن مقالات مرتبط با آن، اقدام به این کار کنید.
اثبات اجتماعی
درحالیکه ممکن است گوگل مدعی باشد که از سیگنالهای اجتماعی نظیر توئیت و لایک برای تعریف رنک یک سایت استفاده نمیکند. اما هنوز هم این اعداد میتواند به بازدیدکنندگان نشان دهد که محتوای شما دارای طرفدار است یا نه.
درحالیکه مقدار درستی از نشر و لایک میتواند بهسرعت به کاربران اجازه دهد که بدانند محتوای شما خوب در نظر گرفتهشده و ارزش خواندن دارد خلاف آن نیز میتواند بگوید که یک سایت یا منتشرکننده بدون پیرو و هوادار است.
راهحل: درصورتیکه محتوای شما دارای تعداد کمی هوادار است ویجت هایی که این امر را نشان میدهند غیر فعال کنید. از کاربران بخواهید محتوای شما را نشر دهند یا لایک کنند اما توجه داشته باشید که کمبود اثبات اجتماعی مطلب خود را تا زمانی که به مقدار قابلاحترام نرسیده تبلیغ نکنید.
امیدواریم که اکنون از این مطلب که bounce rate یا نرخ پرش چیست مطلع باشد همچنین اینکه نرخ پرش بالا میتواند چه تأثیر منفی در دید موتورهای جستجو نسبت به سایت شما ایجاد کند.
خوشبختانه کاربران وردپرس تعدادی ابزار بزرگ در دسترس دارند که میتواند این عدد را کاهش دهد. با ترکیب این تکنیکها با مقالات بزرگی که به خوبی نوشته شدند و مفید هستند میتوانید نرخ پرش سایت خود را بهبود بخشید، تعداد صفحات مشاهدهشده در هر بازدید را افزایش دهید، همچنین زمان حضور کاربر در وبسایتت، که اینها میتواند کمک کند که موتورهای جستجو نظیر گوگل بدانند که محتوای وبسایت شما برای نشان دادن در نتایج جستجو مفید است.
نرخ پرش یا Bounce rate به تعداد کاربرانی گفته میشود که به سایت شما مراجعه میکنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند از سایت شما خارج میشود که این خروج یا از طریق بستن مرورگر یا کلیک روی دکمه بازگشت و یا کلیک کاربر روی لینکی از سایت شما اتفاق میافتد.تصور کنید سایت شما ۱۰۰۰ بازدید یکتا روزانه دارد و نرخ پرش سایت شما ۸۰% است . این یعنی ۸۰۰ نفر از افرادی که از سایت شما بازدید میکنند بدون آنکه سراغ صفحه دیگری از سایت شما بروند از سایت خارج میشوند یا دکمه برگشت را کلیک میکنند. که این اصلا خوب نیست و باید به عنوان مدیر سایت فکری برای رفع آن بکنید.
چگونه نرخ پرش Bounce Rate را کاهش دهیم :
همانطور که خواندید نرخ پرش یک عامل منفی در سایت شماست که طبق الگوریتم پاندای گوگل سایتهایی با نرخ پرش بالا نمیتوانند جایگاه خوبی در نتایج جست و جو داشته باشند. زیرا سایتی که نرخ پرش بالایی دارد حتما مشکلی دارد که کاربران تمایلی به ماندن در آن سایت ندارند. و در واقع نرخ پرش میتواند یک معیار برای سنجش محبوبیت سایت شما در فضای اینترنت باشد. در ادامه توضیح میدهم چه دلایلی باعث میشود که سایت شما نرخ پرش بالایی داشته باشد.
۱ – سرعت سایت :
یکی از مهم ترین عوامل موثر در کاهش نرخ پرش سایت شما توجه به سرعت سایت است.باید بدانید که هیچ کاربری علاقه ندارد بیش از چند ثانیه برای لود شدن سایت شما وقت بگذارد و اگر سایت شما به سرعت بارگذاری نشود کاربر به عقب برگشته و سراغ سایت بعدی میرود. اکثریت متخصصان روی سرعت بارگذاری زیر ۵ ثانیه تاکید دارند و سایتهایی که دیرتر از این زمان لود بشوند حتما مشکلاتی دارند. که یکی از آنها هاست نامناسب است.
۲- طراحی سایت
عامل بعدی مهم در نرخ پرش سایت توجه به طراحی سایت است. استفاده بیش از حد از کدهای CSS و Java میتواند تا حد زیادی سرعت سایت را کاهش دهد و باید سعی کنید در کد نویسی بخشهایی که باعث سنگین شدن سایت میشود به انتهای صفحات منتقل کنید تا باعث سنگین شدن مرورگر کاربر نشود.
قابلیت Lazy load :
با کمک این قابلیت وقتی کاربری وارد سایت شما میشود ابتدا متنی که در مرورگر برای کاربر قابل دیدن است لود میشود و سپس با اسکرول کردن کاربر به سمت پایین کم کم باقی مطالب و تصاویر سایت هم بارگذاری میشود. استفاده از این قابلیت در سایتها باعث میشود سرعت سایت بسیار بیشتر شود و همچنین در پهنای باند ماهیانه شما صرفه جویی شود چون نیازی نیست تمام سایت با مراجعه کاربر بارگذاری شود و فقط بخشهایی که برای او قابل دیدن است بارگذاری میشود.
طراحی واکنش گرا Resposive Design :
بسیاری از افراد امروزه از گوشی های موبایل یا سایر تجهیزات همراه برای وب گردی و انجام کارهای روزانه استفاده میکنند که اگر شما برای سایت خود یک قالب واکنش گرا داشته باشید. کاربران از هر دستگاهی میتوانند سایت شما را به صورت درست ببینند و با این کار نرخ پرش سایت شما بسیار کم خواهد شد.
منو ها :
دقت کنید وقتی کاربری وارد سایت شما میشود باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن مطلب مورد علاقه اش را پیدا کند. در غیر این صورت به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد. باید بخشهای مهم سایت را در منوهای بالایی قرار دهید و سایر مطالب مهم را در منوهای کناری و قسمت پایین سایت بکار ببرید. با این کار وقتی یک بازدید کننده وارد سایت میشود در زمان کوتاه میتواند به صفحه مورد نیاز خودش دست پیدا کند و از سایت شما بدون کسب نتیجه خارج نشود.
جست و جو :
یکی از قابلیت های بسیار مهم که متاسفانه در بسیاری از سایت ها فراموش میشود قرار دادن امکان جست و جو در سایت است. با کمک این قابلیت هر کاربری که وارد سایت شما میشود و به هر دلیلی نتواند مطلب مورد نیاز خودش را پیدا کند میتواند با یک جست و جوی ساده به هدف خود برسد. اگر از سیستم های مدیریت محتوی مثل وردپرس و … استفاده میکنید و در پوسته سایت شما امکان جست و جو قرار داده نشده است میتوانید با کمک افزونه های فراوانی که به صورت رایگان عرضه شده این قابلیت مهم را به سایت خود اضافه کنید. این چند مورد از نکات مهم در طراحی سایت هستند .
۳ – لینک ها :
عامل بعدی مهم در نرخ پرش سایت استفاده درست از لینک ها است. در تمامی سایت ها تعدادی لینک وجود دارد که این لینک ها یا به صورت داخلی Internal link و یا به صورت خارجی External link هستند . لینک های داخلی بخشهای مختلف سایت شما را به هم متصل میکنند و لینک های خارجی کاربران را از سایت شما به بیرون هدایت میکنند.و نکاتی که باید در مورد هر کدام از آنها رعایت کنید :
لینک داخلی : در انتشار مطالب حتما کلماتی که قبلا در مورد آنها مطلبی نوشته اید یا صفحه خاصی در مورد آن دارید را به آن قسمت لینک کنید که این کار بسیار مفید است چون :
- به کاربر کمک میکند مقالاتی که شما قبلا در مورد آن کلمه نوشته اید مطالعه کند و درک مطالب شما برای او راحت تر شود.
- از طریق هدایت کاربر به مقالات و صفحات مرتبط میتوانید زمان ماندگاری او Time on page را در سایت افزایش دهید و کاری کنید که کاربر چند صفحه از سایت شما را مطالعه کند که نتیجه آن کاهش نرخ پرش است. برای این کار میتوانید از پلاگین های مقالات مرتبط در وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوی استفاده کنید.
در لینک سازی داخلی سعی نکنید لینک ها در پنجره جدید باز شوند. و با کلیک کاربر روی لینک در همان پنجره مرورگر صفحه جدید باز شود.لینک خارجی : گاهی لازم است که به یک سایت خارجی برای تبلیغ یا معرفی به عنوان مرجع لینک بدهید که باید دقت کنید در این مواقع لینک خارجی سایت شما حتما و حتما در پنجره جدید باز شود. زیرا در غیر این صورت وقتی کاربر روی لینک کلیک کند عملا از سایت شما خارج میشود و ممکن است دیگر بازگشتی نداشته باشد.
۴- مطالب :
در یک سایت شخصی یا خدماتی مقالات و مطالب منتشر شده در سایت همه چیز شماست. این محتوی است که به سایت شما ارزش و اعتبار میدهد و کاربران را به سایت شما جذب میکند و شاهد کاهش نرخ خروج از سایت هرگز از مطالب کپی شده در سایت خود استفاده نکنید و سعی کنید در هر موضوعی که تخصص دارید مطالب اختصاصی از خودتان تولید کنید. با چند جست و جوی ساده در اینترنت میتوانید صدها ایده جدید برای تولید محتوی پیدا کنید و حتی اگر سطح زبان خارجی شما خوب باشد میتوانید مقالات با کیفیت از سایت های معتبر را ترجمه کنید و بصورت اختصاصی در سایت خود قرار دهید.
با این کار سایت شما به یک مرجع تبدیل میشود و هزاران کاربر که به دنبال اطلاعات ناب میگردند به سایت شما هدایت میشوند. و سعی کنید یک برنامه ریزی مداوم برای انتشار مطالب در سایت داشته باشید. بازه های زمانی مشخصی در نظر بگیرید و برای مثال هر ۲ روز یک بار یا هر هفته مطالب جدید را منتشر کنید. این نظم باعث میشود کاربران برای مطالعه مقالات جدید باز هم به سایت شما مراجعه کنند و از طرف دیگر آپدیت های منظم سایت , ارزش سایت شما را برای موتورهای جست و جو بالا میبرد و باعث میشود در نتایج جست و جو رنک خوبی داشته باشید . برای اینکه کاربران از مطالب شما لذت ببرند و بتوانید نرخ پرش سایت را کاهش دهید باید نکات زیر را رعایت کنید :
- خوانا بودن مطالب : در انتخاب رنگ و اندازه فونت سایت بسیار دقت کنید تا خواندن مطالب شما برای کاربر خسته کننده نباشد. ممکن است مقالات بسیار کاربردی و جالبی در سایت منتشر کرده باشید اما انتخاب اشتباه فونت و رنگ های تند باعث شود کاربر پس از خواندن چند پاراگراف اول خسته شود و سایت شما را ترک کند.
-
مولتی مدیا : استفاده از فیلم و عکس در مطالب سایت بسیار در
جذب کاربران موثر است. یک تصویر مناسب به اندازه چند صفحه توضیح میتواند
در انتقال مطلب به کاربر موثر باشد. سعی کنید از تصاویر کم حجم و هم موضوع
با مطالب خود در میان مقالات استفاده کنید.
استفاده بیش از حد تصاویر و فیلم در محتوی سایت باعث سنگین شدن صفحات سایت و افزایش زمان بارگذاری سایت میشود.
- تگ ها و پاراگراف بندی : اگر مقالات طولانی مینویسید حتما متن خود را به صورت پاراگراف بندی تقسیم کنید و سعی کنید کلمات و جملات مهم را به صورت پر رنگ یا با تگ های H1 و H2 نمایش دهید. این کار هم باعث میشود کاربر سریعتر به موضوع و مفهموم متن شما پی ببرد و هم در مطالعه مقالات طولانی خسته نشود.
یکی از مهم ترین عوامل خروج کاربر از سایت استفاده زیاد یا نا مناسب از تبلیغات است. تمام سایتها برای ادامه فعالیت و در آمدزایی نیاز به کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات دارند اما نباید بیش از اندازه سایت را با تبلیغات مزاحم پر کنید. این کار باعث خروج سریع کاربر از سایت شما میشود. بسیاری از سایت ها ایجاد شده اند که هدف آنها فقط کسب درآمد از طریق نمایش انواع تبلیغ است و هیچ محتوایی برای نمایش به کاربر ندارند. البته این سایتهای بی ارزش و اسپم خیلی زود توسط گوگل شناسایی میشوند و از صفحه نتایج گوگل حذف میشود.
در راه اندازی سایت باید اول به فکر رضایت کاربر باشید و بعد درآمدزایی سایت و اگر هدف شما غیر از این باشد و صرفا میخواهید سایتی داشته باشید که از راهی فقط برای شما کسب درآمد کند.مطمئن باشید در کوتاه مدت بازدیدکنندگان خود را از است میدهید و سایت شما هم به عنوان اسپم شناسایی شده و از نتایج حذف میشود.
متاسفانه در سایتهای ایرانی استفاده مزاحم از تبلیغات فراگیر شده و با ورود کاربر به سایت چندین پنجره پاپ آپ و همچنین تعداد زیادی بنر در همه جای سایت باعث میشود بلافاصله از مراجعه به آن سایت پشیمان شوید حتی اگر چیزی که به دنبالش بودید در آن سایت وجود داشته باشد.
- تبلیغات پاپ آپ : تا جایی که میتوانید از این نوع تبلیغ استفاده نکنید چون مزاحم ترین نوع تبلیغ است.و اکثریت کاربران از آن ناراضی هستند. و اگر از پاپ آپ استفاده میکنید حداکثر ۱ پنجره پاپ آپ برای هر کاربر ورودی باز شود.
- بنر : این نوع تبلیغ تقریبا در تمامی سایتها وجود دارد. از سایتهای شخصی تا خبرگزاری ها و سایت های پر بازدید از بنر های مختلف استفاده میکنند. سعی کنید در قسمت هدر سایت و بالای مطالب از بنر استفاده نکنید و بنر ها را در ستون های کناری سایت یا انتهای مطالب قرار دهید .
- تبلیغ متنی : این نوع تبلیغ هم مانند بنر ها مورد استفاده قرار میگیرد و بهترین محل استفاده از آن در انتهای مقالات و ستون های کناری سایت است.
- ۹۵/۰۸/۱۷