انتقاد یا پیشنهاد؟ کمپینی جالب با حضور پکمونها
خیلی از افرادی که در زمینه خلاقیت و ایدهپردازی به فعالیت میپردازند، یک تعریف مشخصی برای خلاقیت دارند: “به ایجاد پلی میان دو مورد نامربوط، خلاقیت میگوییم!” . این دقیقا عملی است که توسط سازمان World Wild Life، برای آخرین کمپین تبلیغاتیشان لحاظ شدهاست. این سازمان که اختصارا WWF نامیده میشود، کمپینی با نام WWF GO اجرا کردهاست که بیشتر به صورت تبلیغات بیلبوردی است وسعی دارد تلنگری به طرفداران بازی پوکمونگو بزند.
این بازی که برای موبایل طراحی شده، مخاطبانش را تشویق میکند که پوکمونهای پخش شده در سطح موقعیت جغرافیایی خود را جمع کنند و امتیاز بگیرند. از آنجایی که افراد باید در محیط زندگی خود به دنبال پوکمونها بگردند، پوکمون گو توانست به یکی از محبوبترین بازیهای گوشیهای موبایل تبدیل شود و رشد بسیار چشمگیری داشته باشد.
در طرحهای کمپین WWF شاهد این هستیم که حیوانات در حال انقراضی به جای پوکمونها قرار گرفتند تا افراد با توپ پوکمونی خود، آنها را بگیرند و به نوعی نجاتشان دهند. البته مشخصا نجات حیواناتی چون ببرهای بنگال و پاندار از دست ما بر نمیآید و فقط میتوانیم با کمکرسانی مالی به چنین سازمانهایی در نجات جان آنها کوشا باشیم. از سوی دیگر این سازمان حیوانات خانگیای که وضعیت خوبی ندارند را واگذار میکند و کمک میکند که سرپناه بهتری برای خود پیدا کنند.
ارتباط دادن بازی پوکمون به وضعیت نابسامان حیوانات در حال انقراض حیات وحش، کار خلاقانهای بوده که توسط تیم دو نفره بخش تبلیغات WWF انجام شدهاست و واقعا تلنگری به طرفداران این بازی زده است تا بیشتر به چنین موضوعات مهمی توجه داشته باشند.
در نهایت میتوان گفت که کمپین WWF، کمی انتقادی است و از سوی دیگر مخاطبانش را تشویق میکند که بیشتر با WWF آشنا شوند و متوجه شوند که هدف آنها چیست.
منبع سایت بالای خط
- ۹۵/۰۵/۲۷